رشت - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در گیلان اصحاب رسانه را دیده‌بان‌های بیدار ملت دانست و گفت: خبرنگاران با حقیقت جو بوده در عین حال در نظرگرفتن آبرو و حیثیت افراد، نسبت به نقد عاقلانه، مدبرانه و هوشمندانه اهتمام ورزند و مصلحت و منافع نظام نیز در اطلاع‌رسانی‌ها توجه شود.

آیت‌الله رسول فلاحتی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان، با بیان اینکه خدا حساب‌گری دقیق است و به اعمال انسان توجه دارد، اظهار کرد: خداوند عالم، عادل و حسابگر است و همه اعمال انسان نیز در قیامت ظاهر خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان اصحاب رسانه را دیده‌بان‌های بیدار ملت دانست و تصریح کرد: اگر رسانه و خبرنگار نباشد، مردم متوجه بعضی خطاهای مدیران نخواهند شد بنابراین رسالت خبرنگاران بسیار خطیر و مهم است و باید حقیقت‌جو و روایتگر حقیقت برای مردم باشند.

آیت‌الله فلاحتی خاطرنشان کرد: امروزه قدرت‌های سلطه‌گر با شکل‌دادن امپراطوری رسانه ای بسیاری از جرم و جنایات خود را بایکوت خبری کرده اما کوچک‌ترین مساله در نظام جمهوری اسلامی را بزرگ‌نمایی می‌کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خبرنگاران در نظام اسلامی، حقایق دنیا را درک کرده‌اند، گفت: آنان در دنیا از ابزار رسانه برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران مومن و انقلابی مظلوم واقع شده‌اند، اضافه کرد: خبرنگار باید در بیان حقایق ایستادگی کند، در بحران‌ها و حوادث، هوشمندانه عمل نموده و در عین حال به هویت ملی و ایرانیت توجه کرده و از بی‌مهری مدیران ناراحت نشود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان خواستار پیگیری بیشتر خبرنگاران برای رفع معضلات استان از جمله پسماند و تالاب انزلی شد و بیان کرد: پسماند گیلان معضل بزرگی برای مردم استان است و مشکلات تالاب انزلی نیز تنها با اختصاص اعتبارات برطرف نمی‌شود بلکه حل مشکلات آن یک عزم ملی می‌طلبد و در صورت بازسازی تالاب تاثیر به‌سزایی در اقتصاد استان خواهد داشت.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به درک اصحاب رسانه نسبت به اهداف دشمن خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه با آگاهی و رصد مشکلات در کنار بیان معایب به‌صورت صحیح در جامعه امیدآفرینی کنند و بدانند اگر فقط به بیان معایب و نقاط سیاه اکتفا کنند مردم ناامید خواهند شد.

وی در ادامه از خبرنگاران خواست که با در نظرگرفتن آبرو و حیثیت افراد، نسبت به نقد عاقلانه، مدبرانه و هوشمندانه اهتمام ورزند و در ادبیات خود دقت کنند.

امام جمعه رشت با تاکید بر ضرورت تلاش در جهت جهاد تبیین توسط مسئولان و اصحاب رسانه خاطرنشان کرد: جهاد با تلاش بی‌فقه و بی‌منت همراه است.