اردبیل - ایرنا - رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کوثر از اجرای عملیات پاکسازی و لق‌گیری سنگ‌های سست ترانشه‌های بالادست در محور شریانی اردبیل - سرچم خبر داد.

جعفر باباییان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: عملیات لق‌گیری و آزادسازی سنگ‌های واقع در ارتفاعات این مسیر با هدف ارتقای ایمنی تردد در این مسیر کوهستانی از ۲ روز قبل آغاز شده و حدود یک هفته تا ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از بروز هرگونه خطر و ورود آسیب به خودروهای عبوری، راهداران شهرستان کوثر با همکاری یک تیم مجرب از کوهنوردان استان و پلیس راه، حد فاصل تونل شماره هفت تا ۱۲ به طول ۲۰ کیلومتر را پاکسازی می‌کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کوثر ضمن عذرخواهی از هموطنان به دلیل توقف‌های کوتاه مدت در این مسیر گفت: در زمان اجرای این عملیات که از ساعت هشت تا ۱۸ به مدت یک هفته تا ۱۰ روز ادامه دارد با همکاری عوامل راهداری در بخش‌هایی از مسیر تردد به صورت یکطرفه برقرار می‌شود.

به گزارش ایرنا ، جاده اردبیل- سرچم به طول حدود ۱۸۰ کیلومتر یکی از اصلی ترین مسیرهار ارتباطی استان اردبیل با مرکز کشور است.

عملیات تعریض این مسیر و تبدیل آن به بزرگراه از یکی ۲ سال اخیر آغاز شده است که حدود ۵۰ کیلومتر از آن سال گذشته به بهره‌برداری رسید. در حال حاضر عملیات تعریض این مسیر از ۲ سمت اردبیل و سرچم در دست اجراست و با اعتبارات اختصاص یافته انتظار می‌رود بخش اعظم این مسیر چهاربانده شود.

حدود ۴۰ کیلومتر از این مسیر به لحاظ توپوگرافی در محدوده کوهستانی واقع شده است که دارای ابنیه فنی پیچیده و بزرگ اعم از ۱۲ دهنه تونل است که راهداری شهرستان کوثر عملیات راهداری و برقراری سفر ایمن از این مسیر را برعهده دارد.