گنبدکاووس- ایرنا- فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به برخی اقدامات و عملکرد دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در رفع عقب ماندگی‌های زیرساختی گلستان در بخش‌های گوناگون، گفت: عزم و اهتمام دولت و مدیران آن برای توسعه همه جانبه این استان واقعیتی انکار ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دهرویه عصر یکشنبه در نشست خبری به‌ مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، عدالت و پیشرفت را ۲ مولفه مهم دولت آیت الله رییسی در خدمت به مردم و رفع مشکلات و کمبودهای کشور دانست و اظهارداشت: تمامی مدیران دولت از وزیران تا استانداران، فرمانداران، بخشداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در راستای این ۲ مولفه صادقانه و شبانه روز تلاش می‌کنند.

وی به برخی اقدامات دولت سیزدهم در گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: در جریان سفر ۱۳ اسفند سال ۱۴۰۰ رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به گلستان، در مجموع ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی برای این شهرستان مصوب شد که تاکنون چهار هزار و ۵۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

دهرویه افزود: این اعتبارت برای طرح و پروژه‌های نیمه کاره در گنبدکاووس مانند تکمیل طرح جمع آوری فاضلاب با هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال که ۹۵۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافت، آبرسانی به شهر و روستاهای نوار مرزی با ۲ هزار میلیارد ریال که هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافت و تعریض جاده گنبد به آق قلا با ۸۰۰ میلیارد ریال که ۳۷۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافت، هزینه شد.

وی با تاکید برضرورت اطلاع رسانی عملکردها و خدمات دولت سیزدهم طی ۲ سال گذشته در استان گلستان و گنبدکاووس به مردم، اضافه کرد: در این دولت هیچ تصمیم و اقدامی، پشت درهای بسته اتخاذ و اجرا نشد بلکه در قالب استفاده از خرد جمعی و هیات‌های اندیشه ورز در بخش های گوناگون بوده است.

فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین گفت: سند راهبردی استان گلستان که در ۳۱ فصل تدوین شده در این شهرستان هم تاکنون در ۱۲ حوزه بومی سازی و آماده اجرا است که با تحقق آن بخش قابل توجهی از عقب ماندگی‌های زیرساختی رفع خواهد شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس هم در این جلسه با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمد صارمی، گفت: خبرنگاران رسالت سترگ آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و بصیرت افزایی به جامعه و افکار عمومی را برعهده دارند.

رضا شجاعی افزود: در شرایط فعلی کشور که دشمن جنگ ترکیبی علیه نظام اسلامی و مردم به راه انداخته است، باید با قلم و زبان گویای خبرنگاران که رزمندگان واقعی جهاد تبیین هستند، به مصاف دشمن رفت و توطئه‌ها و تبلیغات سوء آنها را خنثی کرد.

همچنین در این مراسم که یاد و خاطره «سردار ابتهاج» از خبرنگاران پیشکسوت گنبدکاووس گرامی داشته شد، سه تن از خبرنگاران به نمایندگی مسائل و مشکلات قشر خبرنگاران را مطرح و خواستار توجه بیشتر به این قشر شدند.

تعامل و ارتباط بیشتر مدیران با رسانه‌ها و خبرنگاران، بیان مطالبات مردم توسط خبرنگاران در شورای اداری، تشکیل انجمن صنفی خبرنگاران شرق گلستان در گنبدکاووس و ضرورت پاسخ گویی مدیران به انتقادهای سازنده خبرنگاران و رسانه‌ها از دیگر مسائل مطرح شده توسط نمایندگان خبرنگاران بود.

همچنین در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی از سوی گروه صنعتی و تولیدی صباح از خبرنگاران تجلیل شد.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.