ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: رشادت و دلاوری مردم دهلران در دفاع مقدس و امروز در خدمت به زوار اربعین در تاریخ کشور ماندگار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ضیاء الدین آقاجان پور شامگاه یکشنبه در همایش علمداران در دهلران با تقدیر از سوابق مردم دهلران در دفاع مقدس و اربعین اظهار داشت: مقاومت و ایستادگی ملت در جنگ تحمیلی با دست خالی و علی رغم حمایت همه جانبه استکبار جهانی از دشمنان به تاسی از فرهنگ عاشورایی و شهادت طلبی بود و در آن برهه حساس با اقتدار و افتخار از عزت، کشور و ناموس خود دفاع کردند.

وی افزود: در طول تاریخ جنگ ها هر بار مقداری از کشورمان توسط بیگانگان اشغال شد، اما در دفاع مقدس آحاد ملت و رزمندگان اجازه ندادند یک وجب از خاک این کشور در تصرف دشمن بماند و این در تاریخ ملت ما ماندگار است.

نماینده ولی فقیه در عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: این مقاومت و ایستادگی را به تعبیر شهید حاج قاسم سلیمانی که ما ملت امام حسین (ع) هستیم را از مرام و منطق اباعبدالله الحسین (ع) در مقابل ظلم و ستم آموخته ایم.

آقاجان پور با بیان اینکه نظام سلطه همان کشورهایی هستند که می خواهند خواسته نامشروع خود را به ملت ها تحمیل کنند، گفت: ایرانیان زیر بار زور نمی روند و این رویه برگرفته از فرهنگ عاشورایی و اقتدار کشور در همه حوزه هاست.

وی اضافه کرد: امروز در اوج اقتدار هستیم و دشمن جرات حمله به ایران اسلامی را ندارد، چون نظام ما از اقتدار بالای دفاعی برخوردار است و این حاصل درسی است که از امام حسین (ع) که در مقابل یزیدیان ایستاد، فرا گرفته ایم.

وی با اشاره به ویژگی های مردم دهلران گفت: مردم دهلران هر آنچه دارند، ایام اربعین در خدمت زوار می گذارند و این خصوصیت ممتاز دارای اجر معنوی است .

نماینده ولی فقیه در عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به اقدامات در حوزه جاده های دهلران بعنوان مسیر دوم اربعین اشاره کرد و گفت: به زودی با سفر رئیس جمهور انقلابی و ولایی به استان ایلام خبرهای خوشی در رسیدگی به شهرستان خواهید شنید.

فرماندار ویژه دهلران هم با اشاره به تردد ۲ میلیون زوار اربعین از محورهای مواصلاتی این شهرستان اظهار داشت: مردم دهلران ایام اربعین در پذیرایی و اسکان زوار سنگ تمام می گذارند.

لطیف صادقی به سوابق دهلران در دفاع مقدس هم اشاره کرد و افزود: مرزداران دهلرانی با همان روحیه در خدمت به زوار با تشکیل موکب های مردمی پای کار هستند.

مداحی و سینه زنی و اقامه نماز جماعت از دیگر برنامه های اجتماع علمداران دهلرانی بود.