اصفهان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با بیان اینکه گفتمان جمهوری اسلامی، مردم‌سالاری دینی است، گفت: دستگاه های اجرایی وظیفه دارند همه ظرفیت‌های موجود را برای فرایند انتخابات اسفند امسال به میدان بیاورند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری اصفهان شامگاه شنبه به نقل از محمدرضا جان‌نثاری اضافه کرد: اسفند امسال دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان را در پیش داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان در جلسه شورای اداری استان اضافه کرد: با اصلاحیه قانون، فرایند انتخابات چند ماه جلو افتاد و پیش ثبت‌نام بعنوان اولین مرحله با قوت انجام شد.

جان‌نثاری تصریح کرد: سیاست کلی که وزارت کشور و دولت اتخاذ کرده، اجرای انتخابات ذیل چهار راهبرد مد نظر رهبر معظم انقلاب شامل امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت است.

وی درباره امنیت انتخابات، اظهار داشت: امنیت یعنی قبل، حین و پس از انتخابات تا اعلام نتایج، کشور در حالت امن و ایمن باشد و انتخابات در فضای کاملا دقیق و درست برگزار شود.

وی با بیان اینکه باید بسترهای درستی برای امنیت انتخابات فراهم شود و هیچ‌گونه پدیده‌ای تا روز انتخابات بوجود نیاید، افزود: در این پیوند از کارهای بدون برنامه و بدون هماهنگی جلوگیری کنید.

جان‌نثاری با بیان اینکه انتخابات از رفراندوم جمهوری اسلامی تا به امروز همیشه سالم برگزار شده است، تصریح کرد: در این زمینه، رعایت قانون ملاک است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با تأکید بر اطلاع‌رسانی فراگیر به مردم در اجرای فرایند انتخابات، گفت: در این دوره در ستاد انتخابات برنامه‌ریزی کردیم تا همه مراحل و فرایند انتخابات با حضور رسانه‌ها انجام شود و گزارش همه مراحل انتخابات را به محضر مردم برسانیم.

جان‌نثاری گفت: آنچه که به ما بعنوان مجری باز می‌گردد این است که عدالت را در اجرای انتخابات رعایت کنیم و در نظر داشته باشیم که ورود به مصادیق برای مجری انتخابات حرام شرعی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با تأکید بر راهبرد مشارکت در انتخابات، افزود: نظام و گفتمان ما مردم سالاری دینی است و زمانی این مهم محقق می‌شود که مشارکت در انتخابات معنی پیدا می کند.

وی ادامه داد: باید عهد کنیم همیشه و بخصوص در این چند ماه نارضایتی ایجاد نکنیم و کارهای زمین مانده را با دقت و سرعت بیشتری و با رضایتمندی مردم انجام دهیم.

جان‌نثاری همچنین تاکید کرد: افزایش مشارکت نیازمند امیدآفرینی در جامعه است و باید بستر امیدآفرینی همگانی در جامعه فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: جز امکاناتی که برای همه نامزدهای انتخابات بصورت برابر استفاده می‌شود از امکانات دولتی به نفع یا علیه نامزدی استفاده نشود در غیر اینصورت با مدیر متخلف برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: سیاست خود اکثریت‌پنداری توسط دشمن در انتخابات اسفند امسال دنبال می‌شود از این رو هر فردی بگوید مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند، عامل مستقیم یا فریب خورده دشمن است.

جان نثاری گفت: در اغتشاشات سال گذشته یکی از مهمترین عملیات روانی دشمن، خود اکثریت پنداری بود تا کسانی که اغتشاش و کشف حجاب می‌کنند را اکثریت مردم معرفی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ادامه داد: استدلال ما این است که اوج اغتشاشات سال گذشته از آبان تا دی ماه بود اما در سیزدهم آبان روز استکبارستیزی، تظاهراتی که در ایران اسلامی انجام شد در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بود، همین رویکرد مردم در ۲۲ بهمن نیز پرشور تکرار شد.

جان نثاری با بیان اینکه نظرسنجی‌هایی که در حال تکمیل است نشان از حضور پُرشور مردم در انتخابات پیش رو دارد، گفت: بطور یقین انتخابات خوب و متقنی خواهیم داشت و با فضل خداوند انتخابات پرشوری را برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به سالروز کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲، خاطرنشان کرد: ۷۰ سال پیش در چنین روزی آمریکایی‌ها در کشور ما با به کارگیری اراذل و اوباش توانستند شاه فرار کرده را به کشور بازگردانند و برای سالیانی سلطه خویش را ادامه دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اضافه کرد: آن روز مدافعان امنیت مانند روز گذشته که ۲ تن از مدافعان امنیت اصفهان در برابر اشرار ایستادگی کرده و جان خود را از دست دادند در برابر متجاوزان ایستادگی نکردند.

وی افزود: امروز افتخار ما این است که در جمهوری اسلامی خبری از استکبار و سرسپردگان به استکبار وجود ندارد و جوانان ما تا پای جان برای حفظ امنیت مردم ایستادگی می‌کنند.

وی با اشاره به شهادت مدافعان امنیت در روز گذشته، گفت: حافظان امنیت سر حفظ امنیت مردم نه تنها معامله نمی‌کنند بلکه حتی از جان خود می‌گذرند، این امنیت قیمت گزافی دارد و با خون شهیدان تحکیم پیدا می‌کند از این رو باید قدر این گوهر با ارزش را بدانیم.