خود اکثریت پنداری، ترفند دشمن برای ضربه زدن به انتخابات است

اصفهان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: «خود اکثریت پنداری» ترفند و فریب دشمن برای ضربه زده به انتخابات در بین مردم است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری روز سه شنبه در همایش دهیاران استان اصفهان افزود: دشمن می‌گوید مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند و انتخابات سردی خواهیم داشت اما طبق نظرسنجی‌ها شاهد مشارکت بسیار خوب مردم خواهیم بود.
وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی از منظر الگوی ساختاری و تشکیلاتی از حکومت امیرالمومنین (ع) الگو می‌گیرد و همچنین از منظر انگیزشی و اعتقادی، عاشورا منشأ الهام و الگوی جمهوری اسلامی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: از آنجایی که انقلاب اسلامی به عاشورا گره خورده است وقتی ایام ماه محرم فرا می‌رسد حال و هوای خاصی را تجربه می‌کنیم.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی دو بال دارد؛ یکی شهادت و عاشورا و دیگری مهدویت، انتظار و امید.
جان‌نثاری درباره برگزاری انتخابات نیز گفت: حفظ نظام از اوجب واجبات است که نباید ساده از آن گذشت. وای به حال کسانی که کاری می‌کنند که نظام اسلامی تضعیف شود.
وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی گفتمان بی‌بدیلی را به دنیا ارائه کرده، دکترین نظام ما بی‌نظیر و بر مبنای مردم سالاری دینی است.
وی وجود دهیاری‌ها را نمونه بارز مردم سالاری دینی دانست و عنوان کرد: مردم شورای روستایی را انتخاب می‌کنند و شورا، دهیار را انتخاب می‌کند که نمونه بارز مردم سالاری دینی است.
جان‌نثاری با بیان اینکه دهیاری ها، بسترساز نظام حکومت مردم سالار هستند واین فرهنگ مردم سالاری از روستاها شروع می‌شود گفت: کجای دنیا از کمترین واحد تقسیماتی تا بزرگترین واحد تقسیماتی کشور مردمی اداره می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان یادآور شد: قوام این نظام مردم سالار به حضور مردم است لذا اهمیت انتخابات از منظر شرع، قانون، عقل، مصلحت، هویت ایرانی و ... حائز اهمیت است.
وی با بیان این پرسش که چرا دشمن سعی می‌کند انتخابات برگزار نشود یا ضعیف برگزار شود یا اگر قوی برگزار شد آن را خراب کند گفت: جواب این است که نظام جمهوری اسلامی الگوی جدیدی را به دنیا عرضه کرده است.
وی تصریح کرد: در این کشور مردم سالاری دینی حاکم است و احکام اسلام با جمهوریت به منصه ظهور می‌رسد از این رو انتخابات بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه برخی کشورها انتخابات اجباری دارند، اما در کشور ما اینگونه نیست. گفت: همه انتخاباتی که در جمهوری اسلامی برگزار شده سالم بوده است البته بعضی سعی کردند آنها را مخدوش کنند.
جان‌نثاری گفت:در اسفند سال‌جاری ۲ انتخابات در کشور ما برگزار خواهد شد که رهبر معظم انقلاب، چهار راهبرد (امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت) را برای این انتخابات تعیین کرده‌اند.
وی عنوان کرد: در حوزه امنیت تکلیف معلوم است، بایستی تمامی مجریان و دستگاههای اجرایی از صدر تا ذیل، مردم، سازمان‌های مردم نهاد و ... کمک کنند تا بستری فراهم شود تا انتخاباتی ایمن داشته باشیم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: روز رأی گیری باید تمامی شعب در امنیت صددرصدی بتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند.
وی با تأکید بر رکن سلامت در برگزار شدن انتخابات، گفت: آنهایی که تلاش می‌کنند سلامت انتخابات را در نظام اسلامی زیرسوال ببرند بدانند اینجا نه فرقه‌گرایی، نه قومیت گرایی، نه حزب گرایی و نه باند گرایی است؛ اینجا جمهوری اسلامی است.
وی ادامه داد: برای مجریان و ناظران انتخابات فرقی نمی‌کند چه کسانی رأی می‌آورند فقط مرٌ قانون باید اجرا شود.
جان‌نثاری بیان کرد: در جمهوری اسلامی افراد آگاهانه تصمیم می‌گیرند و جهاد تبیین در آن مقدس است اما مجری انتخابات بدون گرایش انجام وظیفه می‌کند.
وی، افزایش مشارکت در انتخابات را رکن اساسی دانست و بیان کرد: همیشه مشارکت امر مهمی بوده اما این دوره خاص است.
وی تصریح کرد: طبق نظرسنجی درباره حجاب و عفاف ،بالای ۸۷ درصد از مردم اصل حجاب را قبول دارند اما بالای ۶۰ درصد افراد معتقدند سایر مردم حجاب را قبول ندارند این همان دام خود اکثریت پنداری است.
به گزارش ایرنا، همایش گرامیداشت روز دهیاری‌ها و شهرداری‌ها با حضور دهیاران روستاهای استان به مدت یک روز در تالار شهید حُججی دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد برگزار شد.
استان اصفهان افزون بر ۹۲۰ روستا دارد که ۸۴۷ روستای آن دارای دهیار هستند و شورای اسلامی روستا در تمامی ۹۲۰ روستای استان تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha