۴۴ گروه موثر در افزایش مشارکت انتخاباتی در اصفهان شناسایی شدند

اصفهان-ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان گفت: امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت، چهار راهبرد اساسی برای برگزاری انتخابات امسال است و برای افزایش مشارکت انتخاباتی، ۴۴ گروه و قشر موثر در استان شناسایی شدند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا جان‌نثاری روز سه‌شنبه در همایش منطقه‌ای آموزش انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در سالن شهید بهشتی(رویش) دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: چهار راهبرد مزبور توسط مقام معظم رهبری اعلام شده است و تمام اقدامات استانداری‌ها در حوزه انتخابات نیز ذیل این راهبردها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: راهبُرد مشارکت را باید جدی بگیریم و به این منظور در اصفهان توسطه یک کمیته اندیشه‌ورز، ۴۴ گروه و قشری که می‌توانند در افزایش مشارکت مردم موثر باشند، شناسایی و احصا شده اند که بعنوان نمونه یک قشر موثر در افزایش مشارکت انتخاباتی، بسیجیان هستند.

جان‌نثاری اظهار داشت: زمینه‌ استفاده از ظرفیت‌های این اقشار مشخص شده است و برای هر یک از آنها، هیات‌های اندیشه‌ورز انتخاب شده‌اند تا زمینه افزایش مشارکت و حضور گسترده مُرتبطین با هر قشر را فراهم کنند.

وری افزود: درخواست کردیم فرمانداران استان نیز این کار را انجام دهند و شورای اقشار و هیات‌های اندیشه‌ورز آنها را در شهرستان‌های خود فعال سازند.

جان‌نثاری تاکید کرد: مقدمات اجرای انتخابات از اول سال جاری در استانداری فراهم و در ۲۱ اردیبهشت نخستین دستورالعمل برگزاری به استانداری ابلاغ و متعاقباً احکام اعضای ستاد انتخابات استان نیز ۲۲ اردیبهشت صادر شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان به برگزاری هشت جلسه ستاد انتخابات استان اشاره کرد و یادآور شد: برای ۲۸ شهرستان استان کارگروه انتخابات تشکیل شده است که وظیفه ایجاد آمادگی و مقدمات انتخابات در مناطق خود را بر عهده دارند.

وی گفت: جایابی شُعبه‌های اخذ رای در استان با رعایت تسهیل دسترسی مردم به آنها انجام شده و هدف این است که امکان دسترسی‌ها سریعتر از قبل باشد و بدنبال این هستیم که چهار ماه قبل از انتخابات، هیچ مشکل اجرایی وجود نداشته باشد.

جان‌نثاری در باره گزینش هیات‌های اجرایی انتخابات در استان اصفهان نیز گفت: استفاده از افراد باتجربه و خُبره انجام شده و در صورت نیاز به افزوده شدن افراد جدید، جوانگرایی در دستور کار استانداری است تا انرژی مضاعفی برای مجریان انتخابات فراهم شود.

وی از فرمانداران خواست تا برای برگزاری باشکوه انتخابات در استان اصفهان، بیش از پیش در جهت کاهش نارضایتی مردم بکوشند و مشکلات بویژه در حوزه‌های روستایی را رفع یا مدیریت کنند

به گزارش ایرنا، سومین همایش منطقه‌ای آموزش انتخابات با حضور مدیران کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری، فناوری اطلاعات، فرمانداران و مسوولان آموزش انتخابات استان‌های اصفهان، البرز، چهارمحال و بختیاری، قزوین، قم و مرکزی روزهای ۱۳و ۱۴ تیر در اصفهان برگزار می‌شود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha