مراغه- ایرنا- سه طرح گازرسانی با ۸۵ میلیارد تومان اعتبار در مراغه در حال اجراست و با بهره‌برداری از آنها تحولی اساسی در شبکه گازرسانی این شهرستان به وقوع می‌پیوندد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا گازرسانی به ۱۱ روستا با ۱۵ میلیارد تومان هزینه و به عنوان یکی از این سه طرح، آماده افتتاح در هفته دولت سال جاری است و با بهره‌برداری از آن، مراغه در ردیف شهرستان‌های سبز قرار می‌گیرد.

«ایستگاه دوم شهرستان، خطوط تغذیه مربوط به آن و محور صنعتی» به عنوان دومین طرح در حال اجرا با ۴۵ میلیارد تومان اعتبار نیز ظرفیت ورودی شهرستان را به ۲ برابر افزایش می‌دهد و با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی، تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

طرح مقاوم‌سازی خطوط تغذیه با ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیز در مرحله آزمایش قرار دارد و تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد تا احتمال افت فشار و قطعی گاز در زمستان به حداقل کاهش یابد.

به گزارش ایرنا افزایش ظرفیت ورودی گاز شهرستان از ۱۲۰ هزار مترمکعب به ۲۴۰ هزار مترمکعب دستاورد شاخصی از دولت سیزدهم محسوب می‌شود و به گفته کارشناسان نیاز مراغه به گاز را تا ۲۵ سال آینده تضمین می‌کند.

مراغه در دولت سیزدهم شاهد تحولی شگرف در زمینه توسعه برخی از زیرساخت‌ها از جمله گازرسانی و راه‌سازی است تا جایی که اکنون ۱۷ طرح راهداری نیز در این شهرستان در حال اجراست که بخشی از آنها به ارزش ۷۰ میلیارد تومان طی هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.