۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۰۷
کد خبر: 85191984
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گازرسانی به ۱۱ روستای مراغه آماده افتتاح است + فیلم

مراغه- ایرنا- رئیس اداره گاز مراغه به سه طرح در حال اجرای این شهرستان با ۸۵ میلیارد تومان اعتبار اشاره و اعلام کرد: گازرسانی به ۱۱ روستا به عنوان یکی از این سه طرح، آماده افتتاح است و با بهره‌برداری از آن، مراغه در ردیف شهرستان‌های سبز قرار می‌گیرد.

«محمد اصل‌شهریور» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این شهرستان ۱۶۷ روستا دارد که با افتتاح طرح گازرسانی به ۱۱ روستا با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار، ۱۶۲ روستای دارای سکنه از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند و پنج روستای دیگر نیز یا خالی از سکنه هستند یا زیر ۱۰ خانوار سکنه دارند.

به گفته وی «ایستگاه دوم شهرستان، خطوط تغذیه مربوط به آن و محور صنعتی» و همچنین «مقاوم‌سازی خطوط تغذیه» ۲ طرح دیگر گازرسانی شهرستان به شمار می‌رود که به ترتیب با ۴۵ میلیارد تومان و ۲۵ میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست.

گازرسانی به ۱۱ روستای مراغه آماده افتتاح است + فیلم

به گفته وی با بهره‌برداری از «ایستگاه دوم شهرستان، خطوط تغذیه مربوط به آن و محور صنعتی» ظرفیت ورودی شهرستان به ۲ برابر افزایش می‌یابد و با افتتاح طرح مقاوم‌سازی خطوط تغذیه شهرستان هم مشکل افت فشار و قطعی گاز در زمستان حل می‌شود.

وی افزود: طرح مقاوم‌سازی خطوط تغذیه در مرحله تست قرار دارد و تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و طرح ایستگاه دوم و محور صنعتی نیز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در نهایت تا دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

وی این را هم بیان کرد که اجرای همه این طرح‌ها طی دولت سیزدهم و در سال ۱۴۰۱ کلید خورد و تا پایان سال جاری شاهد بهره‌برداری کامل از هر سه طرح خواهیم بود.

به گزارش ایرنا افزایش ظرفیت ورودی گاز شهرستان از ۱۲۰ هزار مترمکعب به ۲۴۰ هزار مترمکعب دستاورد شاخصی از دولت سیزدهم محسوب می‌شود و به گفته کارشناسان نیاز مراغه به گاز را تا ۲۵ سال آینده تضمین می‌کند.

گازرسانی به ۱۱ روستای مراغه آماده افتتاح است + فیلم

مراغه در دولت سیزدهم شاهد تحولی شگرف در زمینه توسعه برخی از زیرساخت‌ها از جمله گازرسانی و راه‌سازی است تا جایی که اکنون ۱۷ طرح راهداری نیز در این شهرستان در حال اجراست که بخشی از آنها به ارزش ۷۰ میلیارد تومان طی هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

گازرسانی به ۱۱ روستای مراغه آماده افتتاح است + فیلم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha