سمنان- ایرنا- مدیر مخابرات منطقه سمنان گفت: ۲۴۹ طرح مخابراتی این استان به مناسبت هفته دولت، با صرف هزینه بیش از یکهزار و ۱۶ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید دارایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران ابراز کرد: پراکندگی طرح‌های آماده بهره‌برداری در استان سمنان بصورت متوازن و با رویکرد حمایت از مناطق کمتر توسعه‌یافته است.

وی بیان کرد: شبکه فیبرنوری، واگذاری FTTH (تانوما یا فیبرنوری خانگی شرکت مخابرات ایران)، نصب و توسعه سوئیچ، دیتا، پاور و تغذیه نیرو، بهسازی و نوسازی حوضچه‌های مخابراتی، از دیگر طرح‌های آماده افتتاح مخابرات منطقه سمنان در هفته دولت امسال است.

مدیر مخابرات منطقه سمنان تصریح کرد: ۶۸ طرح در بخش فیبرنوری و واگذاری FTTH آماده افتتاح است که اجرای فیبر شهری، بین‌شهری، سازمان‌ها و ایجاد مرکز تلفن کافوی نوری POTS را شامل می‌شود.

وی یادآور شد: توسعه فیبر نوری تسهیل در ارتباطات و انتقال داده و ارائه تلفن ثابت و اینترنت و سرویس‌های با کیفیت بهتر و به‌روزتر بر این بستر امن را به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۲ طرح در بخش سوئیچ با مزایای عبور از سوئیچ TDM به سمت NGN و امکان واگذاری سرویس بیشتر و افزایش کیفیت سرویس سوئیچ آماده افتتاح در هفته دولت امسال است.

دارایی اضافه کرد: سه طرح در بخش دیتا با هدف توسعه، ظرفیت‌سازی، بهبود زیرساخت دیتا و ارتقاء کیفیت سرویس و تعداد ۲۱ طرح در حوزه پاور و تغذیه نیرو، تأسیسات و ساختمان با مزایای تأمین برق پایدار و بهبود پایداری و قابلیت اطمینان شبکه، هفته دولت امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر مخابرات منطقه سمنان یادآور شد: ۲۳ طرح در حوزه ارتباطات سیار با هدف احداث و ارتقاء سایت BTS همراه اول و با مزایای بهبود پوشش شبکه و ارتقاء فناوری و ۱۲ طرح در بخش USO آماده بهره‌برداری است.

دارایی با اشاره به اهمیت ایمن‌سازی و جلوگیری در اختلالات ارتباطی ناشی از خسارت‌های احتمالی ناشی از سرقت و آسیب‌دیدگی، تصریح کرد: ۱۲۰ طرح در راستای بهسازی و نوسازی حوضچه‌های مخابراتی در استان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۸۱۱ طرح عمرانی، زیربنایی و اقتصادی با صرف اعتبار ۲۹ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال، هفته دولت سال ۱۴۰۲ در استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد که شامل ۷۵۲ طرح عمرانی با اعتبار ۲۹ هزار میلیارد ریال و ۵۹ طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری با همراهی بخش خصوصی با صرف اعتبار هشت هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۵۵۳ نفر می شود.