تهران- ایرنا- نظامیان اشغالگر صهیونیست امروز چهارشنبه به مناطق مختلف کرانه باختری یورش برده و به بازداشت فلسطینیان از جمله شماری از فعالان جنبش های حماس و جهاد اسلامی فلسطین دست زدند.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اشغالگران صهیونیست در حملات امروز خود به کرانه باختری ، نزدیک به ۲۰ فلسطینی را بازداشت کردند.

دو نفر از بازداشت شدگان از رهبران ارشد جهاد اسلامی هستند.

به گفته منابع محلی، نظامیان صهیونیست «شیخ ماهر الاخرس» از رهبران جهاد اسلامی را پس از حمله به منزلش در شهرک «سیله الظهر» در جنین اسیر کردند.

این رهبر جهاد اسلامی به محض بازداشت دست به اعتصاب غذا زد.

صهیونیست ها همچنین «صادق ابوالخیر» یکی دیگر از رهبران جهاد اسلامی را هم در شهرک «یامون» در غرب جنین به اسارت گرفتند.

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین اسلام ابوعون از فعالان جنبش حماس را بازداشت کردند.

شمار زیادی از بازداشت شدگان جزو آزادگان فلسطینی هستند.

مبارزان مقاومت در اردوگاه طولکرم به سمت پهبادهای "اسرائیلی" آتش گشودند.

در شهرک جبع در جنوب جنین هم مبارزان فلسطینی با اشغالگران صهیونیست وارد رویارویی مسلحانه شدند.

در جریان یورش صهیونیست ها به کرانه باختری درگیری هایی نیز بین آن ها و جوانان فلسطینی به وقوع پیوست.

شرایط این روزهای سرزمین‌های اشغالی با توجه به اختلافات عمیق بوجود آمده میان کابینه افراطی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و جناح مقابل به دلیل لایحه جنجالی تغییرات قضایی بسیار گسترده شده تا حدی که این رژیم را تا حد فروپاشی کشانده است.

در کنار این موضوع، اوضاع کرانه باختری نیز بسیار ویژه است و رزمندگان فلسطینی با دستیابی به انواع سلاح پاسخ جنایات بی شمار صهیونیست‌ها را می‌دهند و همین امر شرایط ویژه‌ای را برای صهیونیست‌های غاصب رقم زده که البته باید تقویت قدرت رزمندگان فلسطینی در غزه و خصوصا اقتدار حزب الله در مرز شمال سرزمین های اشغالی را به آن افزود؛ موضوعی که به کابوس صهیونیست ها تبدیل شده است.