تهران-ایرنا- در پی تشدید عملیات‌های ضد صهیونیستی در کرانه باختری و انجام آخرین عملیات در الخلیل رسانه‌های رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی نسبت به کشیده شدن این عملیات‌ها از مناطق شمالی کرانه باختری به مناطق جنوبی آن، «الخلیل» را چالشی متفاوت برای نهاد امنیتی رژیم اشغالگر ارزیابی کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روزنامه «معاریو» امروز در این باره گزارش داد که با توجه به تشدید اوضاع امنیتی، انتظار می‌رود ارتش رژیم صهیونیستی به تقویت و تشدید تدابیر در جاده‌های کرانه باختری و گسترش دامنه تلاش‌های عملیاتی برای بازداشت و مبارزه با نیروهای مقاومت در شهرهای فلسطین بپردازد.

«تال لو رام» خبرنگار نظامی این روزنامه، گفت، نهاد امنیتی رژیم اسرائیل معتقد است که حماس تلاش‌ها را برای شعله‌ور کردن منطقه کرانه باختری و فشار برای اجرای عملیات‌های بیشتر رهبری می‌کند.

وی افزود: نهاد امنیتی اسرائیل اذعان می‌کند که طی چند ماه گذشته اوضاع امنیتی در شمال کرانه باختری و شهرهای جنین، نابلس و روستاهای مجاور تشدید شده است.

تال لو رام در ادامه گفت: شهر الخلیل یک مرکز مهم قدرت برای حماس است و زمانی که صحبت از عملیات معمول در این شهر می‌شود، این اتفاق به شکلی متفاوت نسبت به مناطق دیگر نهادهای امنیتی اسرائیل را به چالش می‌کشد.

برپایه این گزارش، ارزیابی نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد زمانی که تشدید تنش در الخلیل رخ می‌دهد، آنچه در این شهر اتفاق می‌افتد مناطق وسیعی از کرانه باختری و گاهی غزه را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

این خبرنگار صهیونیست در ادامه با اشاره به تهدیدهای روزهای اخیر مقامات رژیم اشغالگر مبنی بر انجام عملیات ترور در نوار غزه و حتی خاک لبنان در پی تشدید عملیات‌های ضد صهیونیستی در مناطق مختلف کرانه باختری نیز گفت: استفاده از قدرت نظامی به یک راه حل منجر نمی‌شود، بلکه تشدید تنش بیشتری را در منطقه الخلیل به همراه خواهد داشت.

این ارزیابی پس از آن صورت گرفته است که منابع خبری رژیم صهیونیستی دوشنبه هفته جاری از تیراندازی در شهر الخلیل در کرانه باختری و کشته شدن یک صهیونیست و زخمی شدن یک نفر دیگر خبر دادند.

رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی در خبری فوری اعلام کرد که دو صهیونیست در جریان تیراندازی در نزدیکی چهارراه «کفاسیم» در شهر الخلیل زخمی شده اند.

این رادیو افزود که این دو صهیونیست جراحت های شدیدی بر داشته اند و یک خودروی عبوری با سرعت اقدام به تیراندازی کرده و سپس محل را ترک کرده است.

این رادیو سپس اعلام کرد که یکی از مجروحین زن بوده که بر اثر شدت جراحت ها کشته شده است.