ایلام - ایرنا - فرماندار هلیلان: تعداد ۱۴ پروژه عمرانی خدماتی در هفته دولت امسال در این شهرستان کلنگ زنی یا افتتاح خواهد شد.

"کورش عیوضی" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای افتتاح و یا آغاز بکار این طرح ها جمعا اعتباری بالغ بر ۶۳۸ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: این پروژه ها در زمینه های راه، دهیاری ها، کشاورزی، اقتصادی، عمرانی، مخابرات، آموزشی و فرهنگی است.

فرماندار هلیلان با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌های قابل افتتاح در این ایام بیان کرد: روکش آسفالت راه روستایی مهدیه به ظاهروند به طول ۴٫۵ کیلومتر با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، جدول گذاری سطح شهر توحید با اعتبار ۱۷٫۵ میلیارد ریال توسط شهرداری توحید، آسفالت معابر شهر توحید با اعتبار ۴۳ میلیارد ریال توسط شهرداری توحید و ساخت مسکن محرومین با اعتبار ۲۰میلیارد ریال توسط بنیاد علوی از جمله این طرح ها است.

عیوضی تاکید کرد: ست بازی کودکان (۱۸ست) با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال توسط بنیاد علوی، سایت احداث و تقویت دکل مخابراتی پیازآباد با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال توسط شرکت مخابرات، سایت احداث و تقویت مخابراتی گلدره با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال توسط شرکت مخابرات و اجرای سیستم تحت فشار بارانی با اعتبار ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از طریق اعطای تسهیلات توسط جهاد کشاورزی از دیگر پروژه های افتتاحی در شهرستان هلیلان است.

وی با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی کلنگ زنی در سطح شهرستان هلیلان با اعتبار ۵۸۳ میلیارد ریال افزود: اجرای بلوار ورودی شهر توحید از سمت کزآباد توسط شهرداری توحید، احداث پارک خطی در شهر توحید، احداث جاده سلامت با اعتبار مورد نیاز ۵۰ میلیارد ریال توسط شهردای و آسفالت قطعه یک تا سه جاده پیامن به چنار توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از جمله پروژه های کلنگ زنی است.

فرماندار هلیلان تاکید کرد: احداث سایت اول همراه اول در روستای پیامن، اجرای شبکه داخلی آبرسانی به روستاهای پیامن علیا ، پیامن سفلی ، بن جوب پیامن ، بیشی و کلاته از دیگر پروژه هایی است که در ایام هفته دولت در این شهرستان کلنگ زنی می شود.

شهرستان هلیلان به مرکزیت شهر توحید در ۹۵ کیلومتری ایلام قرار دارد.