خرم آباد-  ایرنا- وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۵۲۱ مرکز تربیت معلم در کشور وجود دارد،گفت: توسعه این مراکز در شهرهای بزرگ با انجام کار کارشناسی در دستور کار قرار گرفته است.

"رضامراد صحرایی" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: سیاست دولت توسعه تربیت معلم در مراکز استان ها است.

وی با اشاره به تعطیلی برخی دانشگاه های پیام نور کشور، تصریح کرد: متاسفانه در مقاطعی، توسعه دانشگاه های پیام نور در دستور کار قرار گرفت که بواسطه کار بدون مطالعه، واحدهای این دانشگاه ها در بسیاری از شهرهای کشور به تعطیلی کشیده شدند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: به همین دلیل ساخت و توسعه مراکز تربیت معلم نیز باید با برنامه و کار کارشناسی صورت گیرد، ضمن اینکه توسعه این مراکز در شهرهای بزرگ نیز در دستور کار قرار گرفته است.

صحرایی با بیان اینکه شهرستان دلفان بالاترین تعداد روستای کشور را به نسبت جمعیت خود دارا است.

وی با اشاره به وجود بیش از ۴۰۰ روستا در شهرستان دلفان، افزود: این شهرستان به مدارس روستایی و عشایری نیاز دارد و با توجه به اینکه پیشه مردمان این شهرستان بر پایه کشاورزی و دامداری است، نیازمند احداث یک هنرستان کشاورزی است.

امروز همزمان با هفته دولت، با حضور وزیر آموزش و پرورش، کلنگ یک مدرسه ۱۲ کلاسه در مسکن مهر دلفان به زمین زده شد.

همچنین زمین چمن مصنوعی دبستان شاهد شهر نورآباد با اعتبار ۳ میلیارد ریال بهره برداری شد.

"رضا مراد صحرایی" وزیر آموزش و پرورش؛ صبح چهارشنبه در سفر به استان لرستان با جمعی از فرهنگیان دیدار کرد.

افتتاح چند پروژه آموزشی به مناسبت هفته دولت و شرکت در شورای آموزش و پرورش از برنامه‌های سفر دو روزه وزیر آموزش و پرورش به استان لرستان است.