۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۳۳
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85209081
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴ هزار معلم خارج از آموزش و پرورش به سایر دستگاه ها خدمت می کنند

خرم آباد - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۴ هزار معلم در کشور خارج از بدنه آموزش و پرورش به سایر دستگاه ها و وزارت خانه ها خدمت می کنند.

به گزارش ایرنا، " رضامراد صحرایی" روز پنجشنبه در شورای آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه فرهنگیان نقش بسزایی در دولت های بعد از انقلاب داشته اند افزود: اگر آموزش و پرورش ما متوازن نباشد پیشرفت های دیگر نیز مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه توسعه آموزش پرورش زیرساخت توسعه متوازن در تمام ابعاد کشور محسوب می شود ادامه داد: باید خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی را در نظر داشته، در برنامه ریزی ها واقع بین باشیم و فعالیت ها را با اولویت بندی و مبتنی بر نیاز ادامه دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آینده هر کشور و استان از وضعیت کنونی آموزش و پرورش آن مشخص است، عنوان کرد: رشد حوزه آموزش و پرورش لرستان چندان مطلوب نیست و توسعه این استان بسیار نامتوازن است چراکه نتوانسته ایم ثروت استان را به بهترین شیوه استفاده کنیم.

صحرایی با بیان اینکه توسعه معنوی در تمام حوزه ها بر سایر پیشرفت ها مقدم می باشد تصریح کرد: این در حالیست که لرستان، استانی وسیع است و برخی از مردمان آن صاحب شجره هستند بنابراین این منطقه جزو ریشه های کشور با عشق به ایران و اسلام است که تنوع فرهنگی دارد و نباید از بین برود.

تبدیل دیپلماسی ذلت به عزت در دولت سیزدهم

وی با بیان انکه دولت سیزدهم بر خلاف دولت قبل هرگز از مشکلات و زمین سوخته ای که تحویل گرفت، سخنی نگفت و با تمام توان در راستای رفع مشکلات کشور تلاش می کند، یادآور شد: دیپلماسی ذلت در این دولت تبدیل به دیپلماسی عزت شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نقطه عزیمت در تحول بسیار مهم است و این نقطه باید درست انتخاب شود، اظهار داشت: اولویت نخست وزارتخانه این است که آموزش و پرورش اولویت همگان شود.

صحرایی ادامه داد: کشور برای پیشرفت متوازن و پایدار باید به مدارس توجه کند ، چراکه هر مقدار از مدرسه فاصله بگیریم به همان میزان از پیشرفت فاصله گرفته‌ایم.

وی با تاکید بر بازگشت به مدارس و لزوم توجه به مدارس به ویژه مدارس دولتی، گفت: توجه به موضوع مردمی سازی، خیرین و استفاده از ظرفیت خیرین باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

توسعه مدارس دولتی از اولویت های وزارت آموزش و پرورش است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موفقیت‌های دانش آموزان لرستانی در کنکور سراسری امسال گفت: توسعه و افزایش مدارس دولتی اولویت ماست.

صحرایی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به خیرین مدارس و توسعه مشارکت‌ها در حوزه آموزش و پرورش، اضافه کرد: آموزش و پرورش با آغوش باز پذیرای خیرین است و مردمی سازی و استفاده از ظرفیت بسیج از اولویت های این وزارت خانه است.

وی عنوان کرد: توجه به مناطق محروم باعث افزایش امکانات و عدالت آموزشی برای دانش آموزان و در نتیجه ارتقای رتبه های کنکور می شود.

مجوزی برای مدارس طبقاتی صادر نمی شود

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به لزوم مولدسازی و استفاده بهینه از فضاهای آموزش و پرورش نیز ادامه داد: برای بازگشت مدارس دولتی به مدار باید تلاش شود ، مدارس باید یا دولتی یا غیر دولتی باشند و در غیر اینصورت مدارس طبقاتی قابل قبول نیست و در این راستا هیچ مجوزی صادر نمی شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه لرستان در زمینه تعداد هنرستان‌ها رتبه ۳۰ کشور است و این رتبه باید ارتقا پیدا کند، گفت: آمادگی حمایت از هنرستان ها وجود دارد و برای سال ۱۴۰۳ سه هنرستان را در حوزه کشاورزی در نورآباد، بروجرد و خرم آباد احداث می شود.

صحرایی همچنین بر لزوم تجهیز سایر هنرستان‌ها در استان با کمک استانداری تاکید کرد و افزود: توجه به دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم اولویت ماست، متأسفانه دولت قبل توجهی به این حوزه نداشت و اکنون نیز با توجه به دانشگاه فرهنگیان باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی اظهار داشت: باید در جوار صنایع و واحدهای تولیدی رشته های کاربردی راه اندازی و برای ایجاد مهارت و توانمندی دانش آموزان تلاش شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به لزوم همکاری استانداری برای تقویت و توسعه اردوگاه آیت الله کمالوند گفت: مبلغی که استانداری کمک کند به همان اندازه آموزش و پرورش نیز به این اردوگاه کمک می‌کند.

برنامه ریزی برای ایجاد ۲ هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی در مدارس کشور

صحرایی با اشاره به حمایت مالی برای اجرای طرح شهید سلیمانی در لرستان عنوان کرد: ۲ هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی در مدارس کشور ایجاد می شود.

وی با اشاره به همکاری و اختصاص ۱۰ میلیارد از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای تکمیل سه مرکز در لرستان گفت: ۴۰ هزار جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اختصاص خواهد یافت.

صحرایی با بیان اینکه پنج مرکز کانون زبان در لرستان ایجاد می شود، بیان کرد: برای تدوین و چاپ کتاب گویش و اشعار لری آموزش و پرورش حمایت و همکاری خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه حمایت و احیای مراکز شبانه روزی در اولویت وزارت خانه آموزش و پرورش قرار دارد، اظهار داشت: توزیع کتاب در میان مدارس و کتابخانه های روستایی لرستان در دستور کار قرار گرفته است.

گفتنی است افتتاح و بازدید چند طرح آموزشی، برگزاری شورای آموزش و پرورش و سفر به شهرستان دلفان از برنامه های سفر ۲ روزه صحرایی به لرستان است.

دوم تا هشتم شهریورماه به مناسبت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر هفته دولت نامگذاری شده که امسال در این هفته بهره برداری از یکهزار طرح عمرانی، تولیدی، اقتصادی و خدماتی به ارزش بیش از ۱۰۸ هزار میلیارد ریال در لرستان آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha