دزفول-ایرنا- رییس نهضت سوادآموزی شهرستان دزفول گفت: ۹۵.۶ درصد از افراد ۱۰ تا ۴۹ ساله در دزفول باسواد هستند.

رضوان نوری مادر روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۷ شهریورماه سالروز جهانی مبارزه با بی‌سوادی است که نیاز است فعالیت‌های این حوزه اطلاع‌رسانی شوند.

وی با بیان اینکه کارگروه‌های تخصصی برای بررسی نیازهای شهرستان تشکیل شده است، افزود: تعداد افراد بی‌سواد به علت موانع موجود زیاد است و افراد حاضر به شرکت در کلاس‌های سوادآموزی نشدند.

رییس نهضت سوادآموزی دزفول ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سه شهید سوادآموزی این شهرستان بیان کرد: جمعیت ۱۰ تا ۴۹ ساله شهرستان دزفول، ۲۹۸ هزار و ۲۵۹ نفر است که ۲۸۵ هزار و ۲۳۶ نفر از این تعداد باسواد و ۱۳ هزارو ۹۸۶ نفر بی‌سواد هستند.

وی افزود: باید این تعداد را با مشارکت دستگاه‌ها به شکل‌های مختلف به کلاس‌های سوادآموزی هدایت کنیم.
نوری مادر با بیان اینکه در گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ ساله درصد باسوادی در دزفول ۹۸.۲ درصد است، گفت: جمعیت این رده سنی در دزفول ۶۵ هزار و ۹۵۹ نفر می‌باشد که ۶۴ هزار و ۷۴۱ نفر از این تعداد باسواد و یکهزار و ۲۱۸ نفر بی‌سواد هستند.

وی درصد باسوادی گروه سنی ۶ تا ۹ ساله در دزفول را ۹۸.۱ درصد اعلام کرد و افزود: درصد باسوادی این گروه سنی از سال ۹۵ تاکنون سه درصد افزایش یافته است.
رییس نهضت سوادآموزی دزفول اظهارکرد: شهرستان دزفول با ۹۵.۶ درصد در بین ۲۷ شهرستان استان خوزستان رتبه نهم را در مبارزه با بی‌سوادی دارد که امیدواریم با عزم راسخ دستگاه‌های اجرایی بتوانیم رتبه بهتری داشته باشیم.
وی با اشاره به کسب رتبه کشوری و استانی در حوزه سوادآموزی افزود: استان خوزستان با افزایش جمعیت باسوادی توانسته رتبه برتر کشوری را در سال ۱۴۰۱ کسب کند.
نوری مادر بیان کرد: همچنین استان خوزستان رتبه نخست کشوری را در نخستین فراخوان بین المللی رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید کسب کرد.

وی به ارسال ۱۵ طرح برتر در حوزه سوادآموزی اشاره کرد و افزود: رتبه برتر در این فراخوان توسط خوزستان کسب شد.
رییس نهضت سوادآموزی دزفول بیان کرد: رتبه سوم کشوری ندامتگاه‌های برتر نیز به شهرستان دزفول تعلق گرفت.
شهرستان دزفول با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پرجمعیت استان خوزستان بعد از اهواز است.