۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۳۴
کد خبر: 82180069
T T
۰ نفر

سه هزار بی سواد مطلق در دزفول وجود دارد

۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۳۴
کد خبر: 82180069
سه هزار بی سواد مطلق در دزفول وجود دارد

دزفول - ایرنا - رئیس نهضت سوادآموزی دزفول با بیان اینكه هم اكنون سه هزار بی سواد مطلق در این شهرستان وجود دارد گفت:بیشتر این افراد در روستاها ، مناطق عشایری و حاشیه ای سكونت دارند.

علیرضا شیرین صحرایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:براساس سرشماری عمومی سال 1390 هفت درصد جمعیت شهرستان دزفول بی سواد و یا كم سواد هستند كه بیشتر این افراد در مناطق روستایی،حاشیه ای و عشایری سكونت دارند.
وی افزود:طبق برآوردی كه در زمان حاضر انجام شده و كسر تعداد افرادی كه در این مدت باسواد شده اند تعداد سه هزار نفر بی سواد مطلق بین سنین 10 تا 49 سال در شهرستان دزفول وجود دارد.
رئیس نهضت سواداموزی دزفول اظهار كرد:پارسال از تعداد یك هزار و 800 بی سواد شناسایی شده در دزفول با تلاش و پیگیری انجام شده حدود 75 درصد آنان در دوره های مختلف سواد آموزی شركت كردند.
شیرین صحرایی افزود:امسال نیز سهمیه شهرستان دزفول برای باسواد كردن افراد بی سواد 2 هزار و 100 نفر می باشد كه از این تعداد یك هزار و 100 نفر در دوره اول سوادآموزی،700 نفر در دوره انتقال و 300 نفر در دوره تحكیم می باشند.
وی گفت:برای تحقق سهمیه اختصاص داده شده به دزفول و باسوادی حداكثری تاكنون تبلیغات بسیاری با نصب و پخش تراكت در مناطق پرتردد شهر انجام شده و این روند ادامه دارد.
رئیس نهضت سوادآموزی دزفول تمایل نداشتن افراد بی سواد برای سواد آموزی را مشكل اصلی نهضت سوادآموزی برشمرد و گفت:باید نیاز به سوادآموزی در این افراد احساس شود و خود به دنبال كسب علم و سوادآموزی باشند.
وی با تاكید بر اینكه بی سوادی باید به عنوان یك نقص و ضعف در افراد مطرح شود تا به دنبال رفع ضعف باشند گفت:همه دستگاه های اجرایی و مدیران باید در این خصوص فعال باشند و به یاری سوادآموزان بشتابند.
شیرین صحرایی گفت:در زمان حاضر آموزشیار و نیروی رسمی در سوادآموزی نداریم و افرادی كه حداقل مدرك تحصیلی دیپلم داشته باشند می توانند به عنوان آموزش دهنده افراد بی سواد با نهضت سوادآموزی همكاری كنند.
تعداد آموزشیاران شهرستان دزفول 300 نفر می باشد.
7278/6068