کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با اشاره به کسب رتبه نخست سرمایه گذاری خارجی استان در کشور گفت: در سال ۱۴۰۰ میزان سرمایه گذاری خارجی در استان ۲۰ میلیون دلار بود که با رشد ۱۴ برابری در سال ۱۴۰۱ به ۲۷۸ میلیون دلار رسید و انتظار داریم امسال خیلی بیشتر شود.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی فداکار روز یکشنبه در رزمایش گروه‌های جهادی تخصصی بسیج ادارات کشور از محل گلزار شهدای کرمان افزود: دشمن مداوم تلاش می کند با شبهه آفرینی و تبلیغات منفی فعالیت های انجام شده دیده نشود اما عده ای صادقانه تلاش می کنند و زحمت می کشند.

وی تصریح کرد: برخلاف خواست دشمن که از روز اول تلاش دارد این دولت موفق نباشد با عنایت و اراده الهی زحمات زیادی کشیده شده و اتفاقات خیلی خوبی رخ داده؛ اگرچه علاقه و خواست دشمن چیز دیگری است.

استاندار کرمان بیان کرد: وضعیتی که این دولت تحویل گرفت زمین سوخته و مین گذاری شده بود و دولت ورشکسته، ناامید، خالی و پر از ضعف را تحویل دادند که حتی خودشان هیچ امیدی به آینده نداشتند و عملا راه را برای باج گیری و فشار آوردن دشمن فراهم کردند.

وی ادامه داد: اما تلاش های هوشمندانه زیادی شد تا این اتفاقات نیافتد و شبکه سازی جهانی در قالب اتحادیه های منطقه ای، جهانی و دلار زدایی در برابر دشمن در حال شکل گرفتن است که آخرین مورد آن پیوستن به گروه بریکس بود.

فداکار تاکید کرد: اگر در دولت قبل بریکس و پیمان شانگهای بود حداقل یک هفته تعطیل عمومی اعلام می کردند، اما الان سعی می کنند که این اتفاقات را نبینند.

وی خاطرنشان کرد: تنها شدن دشمن کار مهمی است که در دنیا در حال اتفاق افتادن است؛ کسانی که روزی به دنبال این بودند که علیه ما اجماع جهانی ایجاد کنند می بینند که حال عکس آن در حال اتفاق افتادن است.

استاندار کرمان گفت: سال ها نرخ رشد سرمایه گذاری در کشور منفی یا صفر بود، اما اینک نرخ رشد سرمایه گذاری در کشور مثبت شده است.

وی اظهار داشت: نرخ رشد اقتصادی کشور به طور میانگین در هشت سال دولت قبل بد و در حد ۱.۱ درصد بود اما هم اکنون به ۴.۶ رسیده است که رشد چهار برابری را نشان می دهد.

فداکار در ادامه با اشاره به بهبود شاخص کسب و کار گفت: استان کرمان رتبه نخست بهره وری را در کشور در سال گذشته کسب و نرخ رشد بیکاری نیز سه درصد کاهش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: یک هزار و ۱۰۰ طرح با ۲۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار طی هفته دولت به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا رزمایش متمرکز گروه‌های جهادی تخصصی بسیج ادارات کشور به میزبانی استان کرمان در محل گلزار شهدای شهر کرمان برگزار شد.