چینی‌ها برای ارتقای شبکه خط پست برق کرمان سرمایه‌گذاری می‌کنند

کرمان-ایرنا- مسئولان شرکت چاینا انرژی در دیدار با استاندار کرمان از مذاکرات با شرکت برق منطقه‌ای برای سرمایه‌گذاری در ارتقای شبکه خط پست برق استان خبر دادند.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، استاندار روز پنجشنبه در دیدارِ سرمایه‌گذار چینی با اشاره به مرکزیت استان در جنوب شرق کشور گفت: به‌دلیل توسعه صنعت در استان احتیاج به سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی برق دیده می شود و همچنین ظرفیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت و احداث بیمارستان در کرمان وجود دارد.

محمدمهدی فداکار از ظرفیت‌های اقتصادی، انرژی و بهداشتی استان سخن گفت و افزود: استان ظرفیت‌های بزرگی در زمینه‌های معدن، صنایع معدنی، کشاورزی و گردشگری دارد.
وی با اشاره به اینکه وظیفه دولت تامین زیرساخت‌ها برای توسعه استان است، اظهار کرد: به‌دلیل توسعه صنعت در استان احتیاج به سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی برق نیز وجود دارد که شرایط خاص آب و هوایی، کرمان را به بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری در انرژی خورشیدی تبدیل می‌کند.
استاندار کرمان در خصوص سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت بیان کرد: به دلیل مرکزیت استان در جنوب شرق کشور و همجواری با سیستان و بلوچستان، بهترین ظرفیت برای ساخت بیمارستان وجود دارد و آمادگی خود را برای حمایت از سرمایه‌گذاری در استان اعلام می‌کنیم.


"هونگ بو لی"سرمایه‌گذار چینی نیز از همکاری ۲۳ ساله شرکت پیمانکاری انرژی چاینا با دولت ایران سخن گفت و افزود: بیشتر صنایع معدنی و صنعتی در استان کرمان متمرکز شده و بحث آب برای شرب و صنعت حائز اهمیت است، لذا مراوداتی با شرکت برق منطقه‌ای برای ارتقای شبکه خط پست استان داریم.

به گفته وی این شرکت همچنین در بخش خصوصی برای توسعه بخشی از معدن گل گهر فعالیت می‌کند.
این سرمایه گذار چینی اضافه کرد: مجموعه انرژی چاینا در ۲۳ سال گذشته در ایران کارهای زیادی انجام داده و امیدواریم برای کشور و استان کرمان کارهای مهمی انجام دهیم و به عنوان یک شرکت پیشرو در توسعه پروژه‌های زیرساختی استان و ارتباطی برای توسعه روابط دوستانه بین ایران و چین عمل کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha