ساوه - ایرنا- استاندار مرکزی گفت: خیران به واسطه اقدامات نیکوکارانه بخشی از هویت و شاکله مشارکت در کشور هستند.

به گزارش ایرنا، «فرزاد مخلص الائمه» روز یکشنبه در آیین بهره‌برداری از پردیس دانشگاهی دانشکده علوم پزشکی ساوه، افزود: هفته دولت امسال ۱۴۵ طرح از یک‌هزار و ۱۸۰ طرح استان مرکزی در ساوه به بهره‌برداری می‌رسد که از لحاظ میزان سرمایه‌گذاری و اشتغال ایجاد شده در رتبه اول استان است.

وی پردیس دانشگاهی دانشگده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی ساوه را به واسطه خیرساز بودن زیبا ترین طرح افتتاح شده این استان در هفته دولت اعلام کرد و افزود: جامعه و یک ملت همواره از ۲ بعد زیرساخت‌های فیزیکی و داشته‌های معنوی تشکیل شده که خیران هر جامعه به واسطه اقدامات نیکوکارانه بخشی از هویت یک کشور هستند.

استاندار مرکزی با اشاره به قول مشارکت خیر پردیس دانشگاهی دانشکده علوم پزشکی ساوه برای ساخت بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی این شهرستان اظهار کرد: سال گذشته در جریان سفر رئیس جمهور به استان مرکزی با تخصیص اعتبار ویژه برای تکمیل طرح بیمارستان ساوه به عنوان تنها پروژه زیر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی موافقت به عمل آمد.

مخلص الائمه یادآور شد: به منظور افزایش شاخص‌های بیمارستانی ساوه در این سفر مقرر شد که اعتبار مورد نیاز تکمیل این طرح در سه بخش شامل مصوبات سفر استانی رئیس جمهور، اعتبارات استانی و خیران تامین شود که سهم اعتبارات دولتی مصوب شده است.

ساخت این پردیس با مشارکت مجمع خیریه نیکان کاوه گروه صنعتی شیشه کاوه در سال ۱۳۹۵ آغاز شد و این خیر برای تکمیل این طرح یک هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال هزینه کرد.

در نتیجه این اقدام از سوی جامعه خیران سلامت، پذیرش دانشجویان پزشکی از نیمه دوم سال تحصیلی جاری در این پردیس آغاز شده و هم اکنون ۲۳ نفر در حال دریافت خدمات آموزشی هستند.

دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی ساوه هم اکنون در حال ارایه خدمات درمانی و بهداشتی به حدود ۴۰۰ هزار نفر در شهرستان های ساوه و زرندیه است.

همچنین هم اکنون حدود ۶۰۰ دانشجو در رشته های مختلف از جمله پزشکی، پرستاری و مامایی، اتاق عمل، هوشبری، بهداشت حرفه‌ای محیط کار، بهداشت عمومی، بهداشت محیط، فناوری اطلاعات سلامت و فوریت‌های پزشکی در حال تحصیل هستند.

امروز همچنین با حضور استاندار مرکزی از ساختمان جدید اداره منابع طبیعی شهرستان ساوه رونمایی شد ؛ این طرح در دو طبقه به مساحت یک هزار و ۲۰۰ متر مربع در مجاورت ساختمان قدیمی همین اداره با اعتباری در حدود ۶۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

استاندار مرکزی صبح امروز در بدو ورود به شهرستان ساوه، با حضور در امامزاده سید علی اصغر (ع) گلزار شهدای این شهر را گلباران کرده و با آرمان های آنان تجدید میثاق کرد و پس از آن با خانواده شهیدان مهدی و هادی ناصری دیدار و گفت و گو کررد.

همزمان با چهارمین روز از هفته دولت ۱۰۰ پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان ساوه به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی ۴۵ پروژه نیز آغاز شد.

این پروژه‌ها با ۲۷ هزار و ۳۲۲ میلیارد ریال اعتبار، برای یک هزار و ۵۷۴ نفر در این شهرستان ایجاد اشتغال کرده است.

از تعداد کل طرح‌های هفته دولت در شهرستان ساوه، ۱۳۸ پروژه با مجموع اعتبار ۱۰ هزار و ۴۴۴ میلیارد ریال در حوزه عمرانی و ۷ پروژه با اعتبار ۱۶ هزار و ۸۷۸ میلیارد ریال، اقتصادی است.