۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۲۶
کد خبر: 83007167
T T
۰ نفر
خیران 60هزار میلیارد ریال به بخش سلامت كشور كمك كردند

ساوه - ایرنا - معاون امور استان های مجمع خیران سلامت كشور گفت: خیران نیك اندیش از بدو تاسیس این مجمع تا پایان سال گذشته، 60 هزار میلیارد ریال به حوزه بهداشت و درمان كشور كمك كردند.

به گزارش ایرنا،‌ «اسماعیل غنیان» روز دوشنبه در آیین برگزاری دومین دوره انتخابات هیات مدیره مجمع خیران سلامت شهرستان های ساوه و زرندیه در فرمانداری ساوه،‌ افزود: یك دهه از عمر مجمع سلامت كشور سپری شده و تاكنون مشاركت 110 هزار خیر در كشور جذب شده است.
وی اظهار داشت: خیران حوزه سلامت در كشور اقدامات و فعالیت های ماندگاری انجام داده اند كه ساخت بیمارستان تخصصی سل در زابل نمونه ای از این فعالیتهاست و با 90 درصد پیشرفت فیزیكی به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.
غنیان گفت: بومی سپاری سیاست اصلی مجمع خیران سلامت در بیشتر شهرهای كشور است كه با هدف كاهش آلام و مشكلات شهروندان در مناطق كم برخورداردنبال می شود.
وی مساعدت و فعالیت های خیران شهرستان های ساوه و زرندیه را مناسب ارزیابی كرد و افزود: امید است در دور جدید فعالیت های این مجمع،‌ شاهد فعالیت های موثر و ماندگاری در حوزه بهداشت و سلامت این مناطق باشیم.
معاون استاندار مركزی و فرماندار ساوه نیز گفت: مردم شهرستان های ساوه و زرندیه با ویژگی های ممتاز دین مداری و تاسی از اهل بیت همواره در امور خیر پیشگام بوده اند.
محمد بهاروند اظهار داشت: ساوه به علت نرخ مهاجرت و افزایش جمعیت به افزایش بیمارستان مدرن نیاز دارد.
وی گفت: هرچند دولت نیز برای بخش سلامت كمك هایی در قالب بودجه اختصاص می دهد اما از ظرفیت بالای خیران این حوزه غافل نیستیم و از مشاركت نیكوكاران در توسعه و تقویت زیرساخت های بهداشتی و درمانی استقبال می شود.
فرماندار ساوه به فعالیت های خیران مدرسه ساز ساوه اشاره كرد و گفت: با مشاركت فعالان این بخش،‌ ساوه در استان مركزی رتبه نخست و در كشور نیز یكی از رتبه های برتر را دارد.
معاون استاندار مركزی خواستار آن شد كه مجمع خیران سلامت همچنان به دور از بهره برداری های سیاسی و جناحی به كار خود ادامه دهد و همه فعالیت ها صرفا با انگیزه های الهی و خدمت به مردم انجام شود.
بهاروند گفت: برای ساخت پردیس دانشكده علوم پزشكی شهرستان ساوه با كمك شورای اسلامی شهر، شهرداری و مساعدت های فرمانداری 9 هكتار زمین تامین شده و با تغییر كاربری این زمین اكنون زمینه برای ساخت مجتمع دانشگاهی فراهم شده است.
وی ادامه داد: برای ساخت دانشكده های داوسازی و دندانپزشكی در این پردیس به كمك خیران نیاز است.
رئیس دانشكده علوم پزشكی شهرستان ساوه نیز اظهار داشت: بیمارستان شهید مدرس ساوه دارای قدمتی 50 ساله است و با توجه به افزایش جمعیت و تقاضای برخورداری از خدمات بهداشتی و درمانی ،‌ این مركز فقط برای رفع نیازهای ضروری پاسخگو است.
دكتر «عباس نیكروش» افزود: ساخت بیمارستان جایگزین در شهر ساوه یك نیاز جدی است و با توجه به موقعیت جغرافیایی،‌ جمعیتی و شمار بالای بیماران تروما می توان به اهمیت ساخت بیمارستانی جدید و مدرن در این شهر پی برد.
وی ادامه داد: برای ساخت بیمارستان جایگزین مدرس‌،‌ اكنون زمین تامین شده و برای آغاز عملیات اجرایی آن نیز آمادگی وجود دارد.
نیكروش گفت: هفته گذشته با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی تفاهمنامه ای منعقد شده كه بر اساس آن مقرر است به هر میزانی كه از محل كمك های خیران حوزه سلامت و نیز اعتبارات دانشكده،‌ سهم آورده برای ساخت این بیمارستان جدید فراهم شود، وزارتخانه نیز به همین میزان مشاركت می كند.
رئیس دانشكده علوم پزشكی شهرستان ساوه گفت: از سوی سازمان برنامه و بودجه نیز اعتباراتی برای ساخت این بیمارستان اختصاص می یابد كه بر اساس برآوردهای انجام شده، راه اندازی این مركز بهداشتی و درمانی به حدود یك هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
در پایان این نشست اعضای هیات مدیره و بازرسان مجمع خیران سلامت شهرستان های ساوه و زرندیه مشخص شدند.
در شهرستان های ساوه و زرندیه با جمعیتی افزون بر 400 هزار نفر، حدود 500 تخت بیمارستانی وجود دارد.
6539/3079