زنجان- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۱۲ شرکت دانش بنیان با کمیته امداد استان برای اشتغالزایی مددجویان زنجانی همکاری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح‌اله صالحی روز دوشنبه در رویداد کارآفرینی مددجویان زنجانی، افزود:این رویداد با توجه به سیاست‌های کمیته امداد در توانمندسازی جامعه هدف در حال برگزاری است و با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده ۵۲ فرصت شغلی دانش بنیان و فناور به این افراد معرفی خواهد شد.

وی در ارتباط با رشته‌های در نظر گرفته شده در این حوزه، افزود: این نوع مشاغل که مبتنی بر ایده‌های خلاقانه و نوآورانه است علاوه بر تأثیر قابل‌ توجه بر اقتصاد کشور، درآمدزایی بالا و پایداری برای خانوارهای تحت حمایت دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با تأکید بر اینکه کمیته امداد از ایده‌های خلاقانه و ایجاد کسب‌وکار پایدار با هدف افزایش اشتغال‌زایی برای مددجویان پشتیبانی می‌کند، گفت: بر این اساس این نهاد در حال شناسایی ایده‌های نو و خلاق است.

صالحی افزود: آموزش صفر تا صد راه اندازی و توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط، آموزش مهارت‌های کلیدی کسب و کارهای نوین و بهره مندی از خدمات مشاوره و حمایت‌های مادی و معنوی از مهمترین دستاوردهای این رویداد بزرگ کارآفرینی است.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود پنج هزار فرصت شغلی برای مددجویان زنجانی ایجاد شد، بیان کرد: با پیش‌بینی اختصاص تسهیلات بانکی امسال برنامه‌ریزی کرده‌ایم بیش از پنج هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی در استان زنجان ایجاد شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با تأکید بر ایجاد تولیدات با کیفیت توسط مجریان طرح‌های اشتغال از طریق ارائه آموزش‌های لازم، افزود: تلاش کمیته امداد ارتقای سطح کیفی تولیدات مددجویان برای رقابت در بازارهای داخلی و جهانی است که تحقق این امر به خودکفایی و توانمندی مددجویان تحت حمایت منجر می شود.

صالحی افزود: در سال جدید تلاش برای خودکفایی و توانمندی خانواده‌های تحت حمایت باید با سرعت و شتاب بیشتری دنبال شود و البته پایش هم به صورت مرتب صورت می‌گیرد تا درآمد خانوار و اشتغال‌هایی که ایجاد شده است رصد شود،.

وی گفت: درآمدهایی که این خانواده ها به دست می‌آورند باید حداقل دستمزد قانون کار باشد تا ما بتوانیم این افراد را از چرخه حمایت خارج کنیم.