۹ هزار پرونده سالمندی در زنجان برون سپاری شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۹ هزار پرونده سالمندی در زنجان برون سپاری و به مراکز نیکوکاری واگذار شد.

روح‌الله صالحی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور بهره گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی، کوتاه کردن فرایندها، تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری، ارتقای کیفیت زندگی و بهبود خدمت رسانی به مددجویان سالمند، طرح برون سپاری بخشی از پرونده‌های مددجویی در استان زنجان اجرا شد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس پرونده این مددجویان به مراکز نیکوکاری همکار با کمیته امداد واگذار شد که در این راستا ۵۳ مددکار فعالیت دارند.

صالحی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۴ درصد مددجویان تحت حمایت کمیته‌امداد استان زنجان را سالمندان تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: ۷۳۲ سالمند زیر پوشش این نهاد دارای بیماری خاص و صعب‌العلاج هستند و علاوه بر خدمات معیشتی، بحث‌های توانبخشی و بسته‌های بهداشتی به آنها ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی در ارائه خدمات به جامعه هدف را یکی از رویکردهای این نهاد اعلام کرد و گفت: خوشبختانه مردم استان همکاری خوبی با کمیته امداد در این حوزه دارند.

وی همچنین از برنامه ریزی برای توانمندسازی ۲ هزار خانوار مددجوی زنجانی خبر داد و یادآورشد: درآمدهای که این خانواده‌ها به دست می‌آورند باید حداقل دستمزد قانون کار را داشته باشند تا بتوانیم خانواده‌ها را از چرخه حمایت خارج کنیم، ادامه داد: امسال برنامه ریزی شده است که در این راستا ۲ هزار خانواده را از چرخه حمایت خارج کنیم البته به صورت مستمر درآمدهای این خاواده‌ها رصد خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha