۱۷ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۵۹
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85222704
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشت هزار مددجوی زنجانی در دوره مهارت آموزی شرکت کردند

زنجان - ایرنا- مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون هشت هزار مددجوی استان در دوره مهارت آموزی شرکت کردند.

روح‌اله صالحی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای برگزاری این دوره‌های آموزشی بیش از ۲ میلیارد و ۳۴۲ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به رویکردهای کمیته امداد در حوزه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت، اظهار کرد: پایه و اساس اشتغال پایدار، توجه به مزیت و میزان ارزش افزوده آن است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با تاکید بر تولیدات با کیفیت توسط مجریان طرح‌های اشتغال، افزود: تلاش کمیته امداد، ارتقای سطح کیفی تولیدات مددجویان برای رقابت در بازارهای داخلی و جهانی است و تحقق این امر منجر به خودکفایی و توانمندی مددجویان تحت حمایت می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی بازاریابی و فروش محصولات خانوارهای تحت حمایت، یکی از عناصر مهم در ایجاد و پایداری طرح‌های اشتغال است.

صالحی ادامه داد: رویکرد اصلی کمیته امداد، ایجاد اشتغال برای جامعه هدف و دستیابی به درآمد ثابت و پایدار و در نهایت خودکفایی، توانمندی و خروج از چرخه حمایت امداد با رعایت حفظ عزت نفس و کرامت انسانی خانوارهای تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ هزار طرح اشتغال زیر نظر کمیته امداد فعال است، اضافه کرد: ۹۳ درصد این طرح ها پایدار بوده و منجر به اشتغالزایی مددجویان شده است.

وی اضافه کرد: اولویت کمیته امداد در حمایت از جامعه هدف اشتغالزایی است و در همین راستا برای سال جاری ایجاد پنج هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی پیش بینی شده است.

در حال حاضر ۵۱ هزار مددجو معادل ۲۸ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند که ۴۴ درصد از جامعه هدف شهری و ۵۶ درصد روستایی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha