سمنان - ایرنا - استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت‌های توسعه‌ای این خطه گفت: تمامی حوزه‌های استان در نقاط مختلف آمادگی پذیرش سرمایه‌گذار را دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی عصر سه‌شنبه در نشست شورای اداری و آیین افتتاح مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی خادم الرضا(ع) در قالب طرح‌های هفته دولت شهرستان آرادان در استان سمنان افزود: زمینه و بستر لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حیطه گردشگری، خدماتی و معدنی در سطح استان مهیاست و آمادگی کامل برای حمایت از سرمایه گذراران در تمام بخش‌ها وجود دارد.

استاندار سمنان گفت: علاوه بر بهره برداری از پروژه خدماتی رفاهی بین راهی خادم الرضا(ع) آرادان، بالغ بر ۱۰ پروژه مجتمع خدماتی رفاهی در سطح استان در حال احداث و تکمیل است.

وی با اشاره به اینکه هفته دولت فرصت بسیار مناسبی است تا دیدار چهره به چهره با مردم داشته و در راستای جهاد تبیین مور تاکید مقام‌ معظم رهبر معظم انقلاب، دستاوردها تبیین شود، بیان کرد: از هفته دولت سال گذشته تاکنون اتفاقات بسیار خوبی در استان شکل گرفت که فعال شدن مجدد ۱۲۷ واحد ١٠٠ درصد راکد، پرداخت بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و کسب رتبه دوم کشوری، سفر به بیش از ۳۲۷ روستای استان، کسب رتبه شاخص در رشد اقتصادی در کشور، کاهش بی‌سابقه نرخ بیکاری در استان به کمتر از ۶ درصد، از جمله این موارد است.

هاشمی خاطرنشان کرد: هر مسافری که در راه های استان پهناور سمنان وارد می شود، مدت زمان حداقلی ۹ ساعته را طی می کند و نیازمند ارائه خدمات مطلوب است.

وی ابراز کرد: در استان سمنان به برکت اقدامات و تلاشهای دولت سیزدهم، حتی یک‌ واحد تولیدی نیز تعطیل نشد، بلکه شاهد افزایش ظرفیت واحد های تولیدی صنعتی بودیم.

هاشمی ادامه داد: سمنان یک استان کشاورزی است، در یک بخش، سالانه بالغ بر ٧٠ هزار میلیار ریال پسته به فروش رفته و ۹ درصد زردآلو کشور از استان سمنان تامین می شود.

وی با بیان اینکه اجرای یک طرح خدماتی رفاهی در کمتر از چهار ماه، امری نادر و بسیار ارزشمند است، اضافه کرد: این مساله در ارائه خدمت مطلوب به مسافران و زائران امام هشتم(ع)، رفع خستگی، افزایش مدت ماندگاری مسافر و کاهش تصادفات تاثیر شایانی خواهد داشت.

وی گفت که این مجتمع حتی اگر باعث کاهش یک تصادف، مرگ و میر زائران و مسافران و ایجاد احساس امنیت برای مردم باشد، به هدف و مسئولیت اجتماعی خود عمل کرده است.

استاندار سمنان یادآور شد: به برکت هفته دولت ٣۵ طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان آرادان به ارزش ٩٢٠ میلیارد تومان افتتاح شد و عملیات اجرایی هفت طرح با پیش‌بینی اعتباری ٣٣٠ میلیارد ریال آغاز شد.

تولید گندم آرادان ٣٠ درصد افزایش یافت
سرپرست فرمانداری آرادان در این آیین گفت: نظام‌ جمهوری اسلامی برای تغییر رژیم حاکم ظالمانه بر جهان در تلاش است و شعار «ما می توانیم» را اثبات کرد.‌

وی با اشاره به اینکه فرهنگ «ما می توانیم» به هیچ عنوان نباید از ما جدا شود، افزود: در سال جاری بالغ بر ۳۰ درصد افزایش تحویل گندم کشاورزان آرادان به دولت محقق شد.

قدرتی بیان کرد که مجموع اعتبارات پروژه های عمرانی و اقتصادی قابل افتتاح و کلنگ زنی شهرستان آرادان در هفته دولت سال جاری بالغ بر یکهزار و ٢۶٠ میلیارد ریال است.

پیشرفت مطلوب طرح بیمارستان آرادان

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی نیز یادآور شد: در بحث پروژه های هفته دولت در شهرستان آرادان، اقدامات خوبی صورت گرفته است.

اردشیر مطهری ادامه داد: تجهیز و ساماندهی وضعیت بیمارستان آرادان یکی دیگر از اقدامات خوب دولت سیزدهم در شهرستان آرادان است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در حوزه های مختلف در حوزه شهرستان آرادان محقق شده است، افزود: مسوولان برای پیشبرد طرحهای شهرستان آرادان تلاش وافری دارند.

رویکرد ارزنده دولت سیزدهم در مباحث داخلی

امام جمعه آرادان نیز با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در عمل و رفتار به شهیدان رجایی و باهنر تاسی کرده است، افزود: تلاش ها و اقدامات داخلی و خارجی دولت سیزدهم بسیار ارزنده است.

حجت الاسلام جلیل شریفی نیا با بیان اینکه همه برکات و توفیقات در سایه و پرتو ولایت محقق خواهد شد، اضافه کرد: امروز ایران اسلامی در حوزه های مختلف نقش آفرینی کرده و قدرت منطقه را به دست آورده است.

برچسب‌ها