یزد- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: با توجه به درخواست مردم و همچنین پیگیری استاندار یزد ۲ ورزشگاه شهر شاهدیه که در املاک مازاد برای مولدسازی قرار گرفته بود، خوشبختانه از این لیست خارج و برای بهسازی و همچنین ساخت تاسیسات ورزشی در این ورزشگاه‌ها اقدام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، "زهیر حاجی حسینی" سه شنبه شب در نشست شورای اسلامی شهر شاهدیه که با حضور جمعی از اقشار مختلف و ورزشکاران این شهر برگزار شد افزود: در بیشتر دیدارهای مسئولان اولین مطالبه مردم شاهدیه، خارج شدن ۲ زمین ورزشی از مولد سازی بود و در آخرین جلسه ای که با حضور مهران فاطمی استاندار یزد برگزار شد و با تصویب دستگاه های عضو این کمیته مقرر شد این دو زمین و مجموعه ورزشی از لیست خارج شود.

وی ادامه داد: ما نیز پیگیر هستیم تا مردمی بودن این ۲ ورزشگاه حفظ شود و مردم محلات شاهدیه به حق پیگیر این اقدام بودند و هم اکنون این زمین ها متعلق به ورزش و جوانان یزد است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: استخر گردفرامرز شهر شاهدیه بعد از سال ها بلاتکلیفی از محل اعتبارات استانی و همچنین سفر دوم ریاست جمهوری در حال تکمیل است و برای مجموعه ورزشی آزادی در محله ابرندآباد و مجموعه ورزشی فجر گردفرامرز نیز اقداماتی انجام خواهد شد.

حاجی حسینی ادامه داد: آمادگی داریم به صورت مشارکت شخصی در راستای ماده ۲۱ و ۲۷ برای مدیریت این دو مجموعه و همچنین ساخت آن اقدام کنیم و هر راهی که از این دو مسیر عبور کند، آماده همکاری هستیم.

وی افزود: در زمینه تکمیل فاز به فاز ورزشگاه آزادی ابرندآباد مقرر شد در اعتبار سال ۱۴۰۲ خرید چمن مصنوعی این مجموعه اقدامات لازم توسط این اداره کل انجام شود و شهرداری شاهدیه نیز نسبت به زیرسازی اقدام کند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد گفت: در زمینه ورزشگاه فجر گردفرامرز نیز با همکاری خیریه و صنعت و همچنین تامین اعتبارات دولتی نسبت به بهسازی و همچنین ساخت سالن ورزشی اقدام خواهد شد.

شهردار شاهدیه نیز در این نشست گفت: متاسفانه سال ها در مورد زمین های ورزشی شاهدیه هیچ گونه تصمیمی گرفته نشده و علی رغم وعده هایی که داده شد؛ در این زمین ها که توسط خود مردم نیز واگذار شده، اقدامی در خور شان این مردم انجام نشد و حتی آن را برای فروش گذاشتند.

سید علی میرنژاد افزود: با توجه به اینکه در چشم انداز آینده جمعیت ۸۰ هزار نفری برای شهر شاهدیه پیش بینی شده، جابجایی حتی یک متر سرانه ورزشی جفای در حق آیندگان است و در آینده حداقل ۱۲ هکتار فضای ورزشی نیاز شهر خواهد بود.

وی اظهار داشت: شهرداری شاهدیه حتی با تغییر کاربری یک متر از این زمین ها موافقت نخواهد کرد و آماده هر گونه همکاری برای استفاده مردم از این دو ورزشگاه هستیم.

علی میرجلیلی، رئیس شورای اسلامی شهر شاهدیه نیز در این نشست گفت: امنیت و سلامت دو مولفه مهم در جامعه هستند که در زمینه سلامت امر ورزش نقش بسیار مهمی دارد و عاجزانه درخواست دارم که برگزاری این گونه جلسات نتیجه داشته باشد.