بجنورد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: تاکنون بیش از ۱۹ هزار زائر استان برای شرکت در اربعین حسینی از مرزهای کشور به سمت عراق خارج شدند.

حسن ناهیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: براساس آخرین آمارها، ۲۱ هزار نفر از مردم خراسان شمالی برای حضور در مراسم اربعین حسینی در سامانه "سماح" ثبت نام کردند.

وی افزود: گرچه ۷۷ ناوگان حمل و نقل عمومی برای زائران اربعین خراسان شمالی پیش بینی شده بود اما سفر بیشتر زائران با وسیله نقلیه شخصی بوده است.

ناهیدی با اشاره به استقرار ۱۵ موکب از خراسان شمالی برای ارایه خدمات به زائران اربعین، گفت: از این تعداد ۱۲ موکب در عراق و سه موکب نیز در مرز خسروی مستقر و به زائران خدمات رسانی می کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی یادآور شد: نیروهای درمانی استان نیز از هفته گذشته با تجهیزات پزشکی و داروهای مورد نیاز به عراق اعزام و مستقر شدند.

وی با تاکید بر اینکه زائران از مسیرهای رسمی داخل عراق تردد کنند، خاطرنشان کرد: از تمامی زائران عزیز درخواست می‌شود با دقت به اطلاعیه‌ها و توضیحات مستمر ستاد مرکزی اربعین و سخنگوی محترم این ستاد در مورد سفر به عراق توجه نمایند.

ناهیدی افزود: همچنین توصیه می‌شود در برنامه بازگشت خویش تسریع کرده و زمان اقامت در کربلا را کوتاه کنند.

بر اساس تقویم رسمی کشور ۱۵ شهریور اربعین حسینی است.

خراسان شمالی با ۹ شهرستان دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.