تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴

خرم‌آباد - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۲۶ بیمارستان با ظرفیت ۲ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی در سطح این استان فعالیت دارد.

به گزارش ایرنا دکتر" بهرام دلفان" روز شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در حال حاضر ۱۷ بیمارستان دانشگاهی، سه بیمارستان تامین اجتماعی، پنج بیمارستان خصوصی و یک بیمارستان ارتش در سطح استان با ظرفیت ۲ هزار و ۸۰۰ تخت در این استان فعال است که از این مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ تخت با ضریب اشغال ۶۰ تا ۷۰ درصد می باشد

وی با بیان اینکه ۴۰۰ پزشک متخصص در استان خدمت رسانی می کنند ادامه داد: ۵۳ هزار عمل جراحی سالانه در لرستان انجام می شود.

دلفان با اشاره به اینکه قبل پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دانشکده آموزشی در این استان وجود نداشته است عنوان کرد: اکنون ۹ دانشکده آموزشی در حوزه سلامت استان فعال است که بالغ بر چهار هزار دانشجو در این دانشکده ها تحصیل می کنند و علاوه بر تحصیل دانشجو در مقاطع مختلف اکنون این دانشکده ها در حال آموزش پزشکی تخصصی هستند.

وی گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کارخانه داروسازی در این استان وجود نداشت اما اکنون لرستان با ظرفیت ۶ کارخانه داروسازی یکی از قطب های داروسازی کشور است به نحوی که برخی از داروهای شرکت های استان به خارج از کشور صادر می شود.

دلفان ادامه داد: همچنین۲۳ دستگاه سی تی اسکن در استان وجود دارد که از این مجموع ۱۸ دستگاه در بخش دولتی، سه دستگاه ویژه مراکز درمانی و ۲ دستگاه در بخش خصوصی و ۱۱ دستگاه ام آر آی (۶ دستگاه دولتی ،۲ دستگاه ویژه مراکز درمانی و سه دستگاه در بخش خصوصی) فعال است.

وی با بیان اینکه اکنون ۳۳۶ کلینیک ویژه، ۱۴۱ دستگاه آمبولانس و چهار مرکز غربالگری در استان وجود دارد عنوان کرد: همچنین لرستان دارای ۱۰۵بخش سی سی یو، ۱۴۷ بخش آی سی یو ( مراقبت های ویژه)، ۷۷ ان آی سی یو ( مراقبت های ویژه نوزادان)، هفت پی آی سی یو ( مراقبت های ویژه کودکان)، ۲۲ مرکز تجهیزات پزشکی و ۷۴ پایگاه اورژانس است در حالیکه قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از این امکانات محروم بود.

وی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی در لرستان راه اندازی شد و اکنون چهار هزار دانشجو در سه دانشکده با حضور ۳۱۳ عضو هیات علمی در ۴۳ رشته پزشکی، پنج رشته دستیاری و ۱۴ رشته کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.

دلفان با اشاره به تحصیل ۵۴ دستیار تخصصی در پنج مرکز آموزشی درمانی لرستان ادامه داد: اکنون ۱۱۰ پزشک عمومی، ۴۳۰ پزشک متخصص و فوق تخصص و ۱۴ هزار و ۲۳۳ نفر در استخدام این دانشگاه هستند همچنین چهار شرکت دانش بنیان و ۲۶۸ داروخانه دولتی و خصوصی نیز در سطح استان فعال است.