پنج طرح بهداشتی ، درمانی در لرستان بهره برداری می شود

خرم‌آباد - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت پنج طرح بهداشتی درمانی با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال در استان آماده بهره برداری شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر" علی فرهادی" روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران بیان کرد: پنج طرح بهداشتی درمانی با مساحت سه هزار و ۷۸۶ مترمربع در این استان آماده شده است که تا پایان هفته دولت این طرح ها تحویل و بهره برداری می شود.

وی با بیان اینکه این طرح های بهداشتی درمانی در شهرهای خرم آباد، دورود، کوهدشت و رومشکان بهره برداری می شود ، اظهار داشت: این طرح ها شامل مرکز شهری روستایی "ایمان آباد" خرم آباد، مرکز سلامت شهری "بهشتی" دورود، مرکز شهری روستایی "گراب" کوهدشت، مرکز جامع سلامت "رومیانی" رومشکان و خانه بهداشت "بلوط بازه" در دلفان است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: هم اکنون ۸۵ طرح بهداشتی درمانی سطح استان در حال اجراست که عمده ترین این طرح ها سه بیمارستان جنرال نیایش خرم آباد، گهر دورود و رازی کوهدشت است.

فرهادی با بیان اینکه اجرای طرح بیمارستان نیایش خرم آباد پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی دارد، افزود: با تامین اعتبارات این طرح تلاش می شود سال ۱۴۰۴ این بیمارستان به بهره برداری برسد و عملیات اجرایی بیمارستان های گهر دورود و رازی کوهدشت نیز در حال انجام است که امیدواریم با تامین اعتبار روند اجرای این طرح ها شتاب بیشتری بگیرد.

وی ایجاد مراکز بهداشتی درمانی، توسعه اورژانس و بخش های درمانی را از دیگر اولویت های تکمیل طرح های بهداشتی درمانی استان برشمرد و یادآور شد: این طرح ها با اعتبار ۲۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در سطح استان در حال اجرا هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه اجرای ۱۰۵ طرح بهداشتی درمانی از سال گذشته در این استان در حال اجراست، گفت: تاکنون از این مجموع ۲۰ طرح بهره برداری شده و عملیات اجرایی مابقی طرح ها نیز در قالب تفام نامه هایی در حال انجام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha