اصفهان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: فولادشهر از توابع شهرستان لنجان به لحاظ فضای فیزیکی از جمله کمبود مدرسه و معلم با چالش روبروست و نیامند راهکارهای دقیق و موثر برای رسیدگی به این موضوع است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا ابراهیمی روز شنبه در جلسه‌ با معاونان و مدیران مدارس فولادشهر با بیان اینکه تراکم بالای دانش‌آموزی، مساله جدی این منطقه است، افزود: شهرهای جدید، بواسطه تنوع و گوناگونی فرهنگی و همچنین هویت‌های جدیدی که شکل می‌گیرد ممکن است از ابعاد مختلف دچار مساله و چالش شوند.

وی درباره ساختار سازمانی اداره منطقه فولادشهر اظهار داشت: تصویب ساختار سازمانی موردنیاز منطقه فولادشهر به استقرار برنامه هفتم توسعه موکول شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: اقداماتی در قالب اجرای طرح بررسی میدانی مدارس، مناطق و افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی، در این منطقه انجام شده است، اما نباید به این موضوع قانع باشیم و نیاز به کار و تلاش بیشتری در سطوح صف و ستاد منطقه فولادشهر است.

وی با تاکید بر بررسی و تصویب راهکارهای لازم در شورای آموزش و پرورش استان برای رفع چالش‌های مدارس فولادشهر تصریح کرد: دشمن سرمایه‌گذاری بر روی دانش‌آموزان را در دستور کار قرار داده است و در سال گذشته تمام تلاش خود را کرد تا بتواند در این زمینه یارگیری کند.

رئیس آموزش و پرورش منطقه فولادشهر نیز در این جلسه گفت: در این شهر سال گذشته ۲۵ هزار دانش‌آموز داشته‌ایم که برای سال تحصیلی جدید ۲ هزار نفر به این تعداد اضافه می‌شود.

محراب رحیمی بیان داشت: در زمان حاضر ۴۴ فضای آموزشی در فولادشهر وجود دارد که ۸۵ مدرسه در آنها مستقر است.

وی خاطرنشان کرد: سال تحصیلی گذشته با تراکم دانش‌آموزی ۳۳ دانش‌آموز در هر کلاس، تمام مدارس این منطقه به جز هنرستان‌ها بصورت دو نوبته دایر بود.

فولادشهر از توابع شهرستان لنجان در ۲۸ کیلومتری جنوب غربی اصفهان واقع است.