۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۵۰
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85216830
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اصفهان در سال تحصیلی جدید، کلاسِ بدونِ معلم نخواهد داشت

اصفهان_ایرنا_ مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: استان ما کمبود معلم دارد اما با تدابیر لازم؛ امسال هیچ کلاسِ بدونِ معلمی در استان نخواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، محمدرضا ابراهیمی روز پنجشنبه در اجلاس شورای اسلامی استان در استانداری افزود: در سال‌های گذشته بی‌توجهی زیادی به آموزش و پرورش از جمله در سرانه نیروی انسانی و فضای آموزشی آن صورت گرفت که این امر نتیجه سند تحول بنیادی در سال ۹۰ و تبدیل دانشگاه تربیت معلم به دانشگاه فرهنگیان شد با این حال نیاز کشور به معلم تامین نشد.

وی ادامه داد: یکصد هزار معلم در کل کشور در چند سال گذشته بازنشسته شده‌اند که هفت هزار نفر از آنها مربوط به آموزش پرورش استان اصفهان است.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود ۱۶ هزار معلم در استان، سال گذشته مجبور به استفاده از سرباز معلم، معلم خرید خدمت و حق التدریسی شدیم.

ابراهیمی گفت: البته در دولت فعلی توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش و نیروی انسانی شده است و از جذب ۲۵ هزار دانشجو معلم در سطح کشور ۲ هزار و ۳۰۰ نفر دانشجو معلم جذب آموزش و پرورش اصفهان شدند.

وی با اشاره به اینکه امسال ۲ هزار و ۷۰۰ معلم جذب آموزش و پرورش اصفهان شدند، بیان داشت: ترک فعل‌های گذشته موجب صرف وقت آموزش و پرورش برای اینگونه موضوعات شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان اضافه کرد: در سال‌های گذشته سرانه آموزش و پرورش تخصیص نیافت و آخرین سرانه مربوط به سال ۱۳۹۰ بود و طی این سال ها مدارس استان با مشکل تامین هزینه آب، برق، تلفن و تجهیزات مواجه شدند.

وی ادامه داد: اکنون سرانه تغذیه مدارس شبانه‌روزی به ۵۷ مدرسه استان اختصاص یافته است.

ابراهیمی گفت: برای نخستین بار بیشترین تجهیزات در مدارس استان توزیع و ۳۲ هنرستان نیز در حال نوسازی یا ساخت هستند.

وی بیان داشت: اولین هنرستان در قلب مرکز صنعتی در منطقه مهردشت با کمک مالی صددرصدی خیران ساخته و تجهیز شد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: طبق برنامه مدون آموزش و پرورش نیمی از دانش‌آموزان پایه نهم باید جذب هنرستان شوند که در اصفهان این رقم ۴۲ است که امسال یک درصد افزایش یافت اما این تعادل در سرانه تحصیل باید بین دانش‌آموزان رشته‌های علوم انسانی، ریاضی و تجربی تقسیم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان همچنین گفت: یکصد سفر استانی در این دوره برای بررسی مشکلات مناطق مختلف صورت گرفته است.

وی بیان داشت: امسال اصفهان نخستین استان پس از تهران دارای رتبه تک رقمی در کنکور بود و در این زمینه باید راه را برای دانش‌آموزان خلاق فراهم ساخت و از ایده‌های آنها در رشته‌های هوش مصنوعی، توسعه شهر پایدار و مدیریت شهر استفاده کرد.

ابراهمیی با اشاره به اینکه امسال ۴۲ هزار نفر از دانش‌آموزان اصفهانی به اردوی پیشرفت اعرام شدند، گفت: از شهرداری‌ها می خواهیم تا سهم ۵ درصدی آموزش و پرورش حاصل از عوارض را بپردازند تا بتوانیم کمبود نیازهای آموزش و پرورش را برطرف کنیم.

وی با اشاره به ضرورت تهیه اطلسی از مدارس نیازمند نوسازی توسط خیرین گفت: طبق ماده ۱۸ ساخت مسکن مهر یا مسکن ملی مسئولان مکلف‌اند به ازاء ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی یک مدرسه بسازند که در بسیاری از شهرک‌ها هنوز این کار انجام نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان استان اصفهان گفت: پذیریش معلم طی دو سال گذشته بصورت ویژه بوده است و در استان اصفهان برای مقطع آموزش ابتدای یک هزار و ۷۰۰ نفر و برای آموزش متوسطه ۶۰۰ نفر پذیرفته شدند.

به گزارش ایرنا، سال گذشته؛ ۱۶ هزار و ۳۸۶ نیروی انسانی در آموزش و پرورش اصفهان مورد نیاز بود که ۲۷ درصد آن از طریق خرید خدمات آموزشی تامین شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha