زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: رگبارهای پراکنده و رعد و برق در ارتفاعات استان با توجه به فعالیت سیستم‌های همرفتی مستقر در زنجان پیش بینی شد.

حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق نقشه های هواشناسی آسمان اغلب مناطق استان از بعدازظهر با افزایش ابر و وزش باد همراه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شهرستان طارم انتظار پوشش ابرهای بیشتری وجود دارد، یادآور شد: بارش های قابل توجهی برای امروز پیش بینی نشده است اما سرعت وزش باد قابل توجه خواهد بود به طوریکه به ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

سلطانی خاطرنشان کرد: از فردا /دوشنبه/ به تدریج این امواج از منطقه گذر می کند و شرایط جوی در استان پایدارتر می شود.

وی با بیان اینکه همچنان شاهد وزش باد در استان خواهیم بود، اظهار داشت: طی روزهای آینده دمای هوا در اغلب مناطق استان با شیب ملایم روند کاهشی خواهد داشت.

سلطانی گفت: طی شبانه روز گذشته ایستگاه هواشناسی دانشگاه زنجان با ۱۵ درجه سانتیگراد خنکترین و چورزق در شهرستان طارم با ۳۸ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان بودند.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۶ و ۳۴ درجه، ابهر ۱۷ و ۳۴ درجه، خرمدره ۱۸ و ۳۴ درجه، آببر ۲۲ و ۳۷ درجه، سلطانیه ۱۴ و ۳۴ درجه، قیدار ۱۷ و ۳۱ درجه و ماهنشان ۱۸ و ۳۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.