یزد- ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش یزد تعداد مربیان مراقب سلامت در مدارس استان را ۱۲۰ نفر بیان کرد و گفت: در این زمینه ۵۰۰ مربی سلامت برای پوشش مناسب دانش آموزان موردنیاز است.

به گزارش ایرنا، بوالفضل شبانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کمبود مراقب سلامت یکی از مشکلات اساسی در بخش نیروی انسانی آموزش و پرورش است، افزود: بر اساس استانداردها به ازای هر ۴۸۰ دانش آموز باید یک مراقب سلامت وجود داشته باشد .

وی اظهار کرد: برای رفع این مشکل در ۲ سال گذشته با پیگیری‌هایی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و همکاری وزارت بهداشت و درمان، رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان ایجاد شد و ظرف سه سال آینده ۳۰ مراقب بهداشت از این طریق جذب می شوند.

شبانی با بیان تربیت سفیران سلامت در مدارس گفت: با توجه به کمبود مراقب سلامت، تعدادی از دانش آموزان با عنوان سفیران سلامت در راستای فراهم سازی محیطی سالم در مدرسه برای اشاعه تندرستی، نشاط و پویایی همسالان خود فعالیت می‌کنند.

فعالیت ۴۲۸ دبیر و آموزگار تربیت بدنی در مدارس استان

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در ادامه تعداد دبیران و آموزگاران تربیت بدنی استان را ۴۲۸ نفر بیان کرد و گفت: از این تعداد ۲۲۴ زن و مابقی مرد هستند و طرح دانش افزایی معلمان تربیت بدنی با همکاری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی آموزش و پرورش تدوین شد که این دوره آموزشی با هدف حفظ و ارتقای سلامت جسمانی و سواد حرکتی معلمان و با شعار "معلم کارآمد معلم امیدآفرین و مدرسه با نشاط" در روزهای ۲۷ و ۲۸ شهریورماه در کرمان برگزار می شود.

افزایش ۳.۵ درصد سرانه ورزشی مدارس یزد با اجرای طرح شهید سلیمانی

شبانی در خصوص اجرای طرح های ورزشی در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در مدارس استان گفت: سرانه ورزشی مدارس استان قبل از اجرای این طرح ۶۵ سانتیمتر مربع بود که اکنون به ۶۸ سانتیمتر مربع رسیده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی از سال تحصیلی گذشته آغاز شد و در قالب آن مجموعا ۷۶ طرح شامل چمن مصنوعی ، کلاس درس و سالن ورزشی با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان تعریف شده است که ۶۹ طرح آن به بهره برداری رسیده و هفت سالن ورزشی آن نیز تا پایان سال تحصیلی افتتاح می شود.

شبانی اضافه کرد: برای این طرح مجموعا ۴۸ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود که با ساخت این فضاهای ورزشی به ویژه در مدارس دخترانه و در مناطق کمتر برخوردار استان، اقدامات موثری در زمینه افزایش سرانه‌ فضاهای ورزشی دانش آموزی صورت می گیرد و امسال برای اجرای ۷۷ پروژه ورزشی ۴۸۰ میلیارد ریال تعریف شده است.

در سال تحصیلی جاری حدود ۲۸۰ هزار دانش آموز در مدارس استان یزد به تحصیل مشغول هستند.