مدارس یزد با کمبود ۱۷۰ معلم تربیت بدنی و ۵۰۰ مراقب سلامت روبروست

یزد- ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل اموزش و پرورش یزد از کمبود ۱۷۰ معلم تربیت بدنی در مقطع ابتدایی و ۵۰۰ مراقب در مدارس استان خبر داد.

به گزارش ایرنا "ابوالفضل شبانی" روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: سلامت، پویایی و تحرک در بین دانش آموزان ضروری است و امیدواریم مشکل نیرو رفع شود.

وی تعداد مراقبان سلامت در مدارس استان را ۱۵۰ نفر بیان و اظهار کرد: در این زمینه ۵۰۰ مربی سلامت برای پوشش مناسب دانش آموزان موردنیاز است که در این زمینه تلاش شده ضمن رفع این کمبود در قالب جذب نیروهای طرح کیفیت‌بخشی، با همکاری سایر بخش‌های بهداشتی استان به صورت ویژه سلامت دانش‌آموزان را رصد و پیگیری کنیم.

شبانی تصریح کرد: در زمینه جلوگیری از مقابله با چاقی و اضافه وزن دانش آموزان و ترغیب آنها به تحرک بدنی، علاوه بر تدارک برگزاری مسابقات ورزشی نسبت به اجرای حیاط پویا در مدارس اقدام شد و برای ساعات عصرگاهی نیز کانون‌های ورزشی برای دانش اموزان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اجرای موفق طرح «شهید سلیمانی» با هدف ایجاد زیرساخت‌های ورزشی ویژه دانش‌آموزان در استان، گفت: در قالب این طرح که از ۲ سال قبل اجرایی شد تاکنون ۱۳۵ طرح ورزشی در استان افتتاح شده به نحوی که سرانه فضای ورزش دانش اموزی استان در این مدت از ۶۶ سانتیمترمربع به قریب به یک مترمربع افزایش داشته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل اموزش و پرورش یزد از دیگر اقدامات این معاون را اجرای طرح «شهید طوقانی» با هدف ترویج منش پهلوانی ذکر کرد و گفت: ۱۲ کانون ورزش دانش‌آموزی در استان فعالیت دارند که در قالب این طرح طی سال گذشته یکهزار و نیرو دانش‌آموز پایه‌های پنجم و ششم از اموزشهای حرکات زورخانه‌ای برخوردار شدند.

افزون بر ۳۰۰ هزار دانش آموز در مدارس استان یزد مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha