تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳

یزد- ایرنا- رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد گفت: به مناسبت دهه پایانی ماه صفر و در آستانه شهادت حضرت امام رضا (ع) ۱۰۰ کارشناس مذهبی و اساتید حوزه و دانشگاه به محلات مختلف شهرستان اعزام شدند.

حجت‌الاسلام " مهدی دادآفرین " روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه‌ بصیرتی و تبیینی محور فعالیت اصلی کارشناسان مذهبی در محلات و مساجد است.

وی با بیان اینکه ۵۰ هیات عزاداری از محلات یزد برای حضور در برنامه‌های خاص سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) عازم مشهد مقدس شدند ادامه داد: اعضای هیات‌های عزاداری که اکثر آنها را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهد تا پایان ماه صفر با حضور در آستان مقدس حضرت امام رضا (ع) به سینه زنی و زنجیرزنی می‌پردازند.

وی با تسلیت رحلت پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) و همچنین امام رضا (ع) ادامه داد: به همین مناسبت دهه پایانی ماه صفر در بیش از ۱۵۰ مسجد با حضور مردم برنامه‌های عزاداری و تبیینی برپاست.

این مسئول خاطر نشان کرد: از ۲۸ تا ۳۰ ماه صفر در شهرستان یزد علاوه بر راه اندازی دستجات عزاداری و سوگواری جلسات تبیینی و بصیرتی پیش بینی شده است.

دادآفرین گفت: پاسخگویی به سوالات مختلف دینی شهروندان و به خصوص نوجوانان و جوانان توسط کارشناسان مذهبی انجام می شود.

وی یادآور شد: از نکات قابل توجه برنامه های فرهنگی و مذهبی است که با مشارکت گسترده مردم و همراهی قشر جوان برگزاز می شود.

به گفته رییس اداره تبلیغات اسلامی شهر یزد در این ایام حزن و اندوه آل الله مردم و جوانان ارادت قلبی خود را به ائمه طاهرین (ع) و حرکت در مسیر آنها اعلام می دارند.

از جمعیت یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری استان حدود ۷۰ درصد در شهرستان یزد سکونت دارند.