بجنورد- ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس برگزاری ۲ هزار برنامه با ۳۰۰ عنوان در سطح استان پیش بینی و برنامه ریزی شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ مهدی الهی راد روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: رژه موتوری و خودرویی در شهرستان ها، دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران‌ و جانبازان، غبارروبی مزار شهدا، نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس، خاطره‌گویی و روایت‌گری از زبان راویان دفاع مقدس و راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی از برنامه پیش بینی شده در هفته دفاع مقدس است.

وی افزود: رونمایی از ۱۵ جلد کتاب مکتوب و صوتی نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده در هفته دفاع مقدس است.

به گفته وی؛ تجلیل و قدردانی از سه هزار پیشکسوت دفاع مقدس خراسان شمالی نیز همزمان با تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس کشور انجام می شود.

سرهنگ الهی راد با بیان اینکه دستاوردهای نظام اسلامی مرهون شهدا و ایثارگران دفاع مقدس استف گفت: دستاوردهای امروز کشور مرهون فداکاری رزمندگان، جانبازان، آزادگان، شهدا و خانواده آنها است به گونه ای که همواره باید قدردان زحمات این بزرگواران باشیم و یاد و خاطر آنها را گرامی بداریم.

باغ موزه دفاع مقدس در انتظار اعتبار

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: تکمیل باغ موزه دفاع مقدس نیازمند اعتبار و همکاری دستگاه های اجرایی است.

سرهنگ الهی راد افزود: ساخت این مجموعه فرهنگی از سال ۹۷ آغاز شده بود که تاکنون تنها یک ساختمان این مجموعه راه اندازی شده و مابقی نیز باقی مانده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی بیان کرد: فاز نخست این باغ موزه در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار و در زیربنای ۹۰۰ مترمربع ایجاد شده است که طبق نقشه باید ۶ هزار و ۳۰۰ متر بنا مشتمل بر پنج ساختمان در باغ موزه ساخته شود.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع است.

۳۱ شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران در سال ۱۳۵۹ به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس در تقویم ملی نامگذاری شده است.