۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۳۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85600127
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری پنج هزار برنامه هفته دفاع مقدس در خراسان‌شمالی

بجنورد- ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس برگزاری پنج هزار برنامه  در سطح استان پیش بینی شد.

سرهنگ مهدی الهی راد روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران استان که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد اظهار کرد: رونمایی از ۲۰ جلد کتاب چاپی و ۱۰ کتاب صوتی، ۲ اثر موسیقی توسط هنرمندان استان، ۲ مستند با عناوین «حبیب خدا» و «بی خداحافظی» از مهمترین این برنامه ها است.

وی یادآور شد: مراسم رژه اقتدار نیروهای مسلح در بجنورد مرکز استان، دیدار با امام جمعه، نواختن زنگ مهر مقاومت در سطح مدارس، دیدار با خانواده های شهدا و رزمندگان و ایثارگران، برگزاری آیین تجلیلی از پیشکسوتان دفاع مقدس، تجلیل از پنج هزار پیشکسوت دفاع مقدس، روایتگری در مدارس و مساجد، روایت گری دوران دفاع مقدس، عطر افشانی مزار شهدا از دیگر برنامه‌های دفاع مقدس در استان است.

وی بر گسترش فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و افزود: الگوهای رفتاری رزمندگان باید در جامعه گسترش یابد تا جوانان و نوجوانان از آن درس گیرند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر توجه به پیشکسوتان دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت آنان باید در راستای نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در اولویت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها، سازمان ها و ارگان ها برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس برنامه ریزی کرده اند و برنامه‌های فرهنگی، تربیتی، مسابقات ورزشی و فرهنگی، فعالیت تشکل های مختلف، فعالیت های حلقه های معرفتی و بصیرتی و افتتاح طرح ها از جمله آن است.

به گزارش ایرنا، ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با حمله هوایی عراق به چند فرودگاه ایران و تعرض زمینی همزمان ارتش بعثی به شهرهای غرب و جنوب ایران، جنگ هشت ساله حکومت صدام حسین علیه ایران آغاز شد.

در نهایت جنگی که در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ توسط همه ظالمان جهان و به دست صدام بعثی به جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد، بدون دستیابی آنان به اهدافشان، در تابستان ۱۳۶۷ به پایان رسید.

۳۱ شهریورماه تا هفتم مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha