سه هزار پیشکسوت دفاع مقدس در خراسان شمالی تجلیل شدند

بجنورد- ایرنا- سه هزار پیشکسوت و ایثارگر جنگ تحمیلی امروز (چهارشنبه) در آیینی با حضور مسوولان خراسان شمالی به مناسبت هفته دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور در سالن همایش دانشگاه آزاد بجنورد تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در این آیین اظهار کرد: هفته دفاع مقدس نماد مقاومت و پیروزی ملت ایران در دفاع از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و حراست از خاک پاک ایران است.

سرهنگ مهدی الهی راد افزود: دفاع مقدس یادگار ارجمند و ذخیره تاریخی و نگین درخشانی بر تارک تاریخ دیروز و امروز و فردای ما است.

وی ادامه داد: ایثارگران با حضور فداکارانه‌ خود در صف دفاع از میهن پای در صراط مستقیم عروج الهی گذاشتند و بنیان سازه‌ پرشکوه جمهوری اسلامی ایران را استحکام بخشیدند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی با بیان اینکه ما میراث دار غنی ترین فرهنگ در دوران دفاع مقدس هستیم و باید برای حفظ و ترویج این راه تلاش کنیم تصریح کرد: دفاع مقدس تنها مربوط به قشر خاصی نیست بلکه به همه آحاد جامعه تعلق دارد و بزرگداشت یاد و خاطره این ایام وظیفه همه قشرهاست.

ولایت و حضور مردم رمز ماندگاری انقلاب است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه این آیین؛ ولایت فقیه به عنوان هدایتگر جامعه و حضور مردم در صحنه را رموز تداوم و ماندگاری انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران با رهنمون‌های مدبرانه رهبر معظم انقلاب و حضور همیشگی مردم در صحنه پایدار ماند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری تصریح کرد: ایثار، شجاعت، استقامت و فداکاری مردم همیشه در صحنه ایران توطئه های دشمنان را نقش برآب کرده است چرا که امروز با اقتدار در برابر دشمنان نظام و اسلام ایستادگی کرده ایم.

وی در ادامه به آزادی زندانیان ایرانی در آمریکا اشاره کرد و گفت: اکنون آمریکا به این نتیجه رسیده است که ملت ایران باج نمی دهد و این پیروزی ما را به ارمغان آورد.

امام جمعه بجنورد گفت: دوران دفاع مقدس از برهه های پر افتخار و عزتمند ایران اسلامی در طول تاریخ است که به هیچ وجه از اذهان ایرانیان پاک نمی شود.

وی افزود: آن دوران یادآور رشادت ها، جانفشانی ها و دفاع جانانه ملت ایران در مقابل دشمنان کشور بود و حماسه های بی نظیری در آن سالها خلق شد.

حجت الاسلام نوری اضافه کرد: اگر امروز ایران با اقتدار و عزتمند است و دشمنان نمی توانند هیچ اقدامی علیه آن انجام دهند، حاصل استقامت و هوشیاری مردم در دوران دفاع مقدس و پس از آن است.

به گزارش ایرنا، آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان خراسان شمالی با حضور گسترده خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان خراسان شمالی برگزار شد.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع است.

۳۱ شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران در سال ۱۳۵۹ به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس در تقویم ملی نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha