سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: دغدغه‌ها و نیازهای درمانی مردم میامی در شرق استان مورد توجه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی روز سه شنبه در دیدار با رییس و مدیران دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در دفتر امام جمعه سمنان، با اشاره به مطالبه مردم میامی برای تجهیز بیمارستان این شهر گفت: تامین پزشکان و کادر درمانی بیمارستان‌ امام رضا(ع) میامی و نیز رفع مشکلات این بیمارستان در بخش‌های اورژانس و داروخانه، مردم منطقه را برای استفاده از خدمات بیمارستان میامی دلگرم می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: مردم نقاط مختلف شهرستان‌های شاهرود و میامی در شرق استان سمنان به‌ویژه اهالی روستاهای این ۲ شهرستان باید به خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود دسترسی داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به خدمات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود گفت: خدمت‌رسانی به اقشار مختلف مردم در هر نقطه‌ای انجام شود ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی به بازدید از نقاط مختلف شهرستان‌های شاهرود و میامی اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در هفته دولت امسال بر خدمت صادقانه به مردم تاکید کردند، مسئولان بخش‌های مختلف باید خدمت به مردم را اولویت امور خود قرار دهند.

وی نیازسنجی و اولویت‌بندی اقدامات را ضروری دانست و گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی باید نیازهای درمانی مردم هر منطقه را شناسایی کنند تا برنامه‌ریزی امور بر اساس اولویت‌ها انجام شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین مطیعی با اشاره به برخی موازی‌کاری‌ها در حوزه بهداشت و درمان افزود: اگر نیاز درمانی مردم به درستی شناسایی شود، میزان بهره‌وری در بخش بهداشت و درمان افزایش خواهد یافت.

وی با تاکید بر هدایت و استفاده مطلوب از ظرفیت‌ کمک‌های مردمی گفت: امور بهداشتی و درمانی به هیچ عنوان نباید تحت‌تاثیر مباحث سیاسی و حاشیه‌ای قرار گیرد، چرا که در این صورت مردم متضرر می‌شوند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه انجام کارها با نیت خدمت به مردم «عبادت» است، خاطرنشان کرد: عبادت فقط به نماز و روزه یا سایر اعمال عبادی محدود نیست و هرکس با هر مسئولیتی اگر نیت خود را خدمت به مردم قرار دهد، نزد خداوند متعال ماجور خواهد بود.

در ابتدای این نشست رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با اشاره به توجه نماینده ولی فقیه در استان سمنان به دغدغه‌های مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی به ویژه مسائل بخش بهداشت و درمان این منطقه، به ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این دانشگاه طی سال‌های اخیر پرداخت.

حسین شیبانی با تاکید بر اهمیت سلامت در جامعه گفت: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود در جهت ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان گام برمی‌دارد و تلاش می‌کند از تمام ظرفیت‌ها برای خدمات‌رسانی به اقشار مختلف مردم استفاده کند.

استان سمنان ۲ دانشگاه علوم پزشکی دارد.