شهرکرد - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: حضور پرشور و آگاهانه مردم در عرصه انتخابات، توطئه‌های دشمن را خنثی و تیری بر قلب و دل بدخواهان نظام اسلامی است و ملاک عمل برگزارکنندگان امر انتخابات، اجرای مُر قانون است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن حسین‌میرزایی روز دوشنبه در دوازدهمین جلسه ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری که با حضور فرمانداران سراسر استان و اعضای هیات نظارت و اعضای ستاد امنیت انتخابات برگزار شد، افزود: رقابت، امنیت، سلامت و مشارکت پرشور و با نشاط مردم در انتخابات، از راهبردهای مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است که باید زمینه عملیاتی کردن آن‌ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه برگزارکنندگان انتخابات امین مردم هستند، اظهار داشت: با توجه به اهمیت امر حضور مردم در پای صندوق‌های رای، باید با هرگونه تخلف برخورد و همچنین با پاسخ به مطالبات مردم، زمینه هرگونه گلایه‌مندی در شهرستان‌ها، بخش‌ها، شهرها و روستاها برطرف شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نارضایتی‌ها، مانعی برسر راه افزایش مشارکت است به همین دلیل باید با همراهی و همکاری همه دلسوزان نظام زمینه نارضایتی‌ها برطرف شود.

به گفته حسین میرزایی، بی‌طرفی مطلق برگزارکنندگان در امر انتخابات، ضمن تقویت اعتماد مردم موجب افزایش مشارکت نیز می‌شود.

وی ادامه داد: فرمانداران و بخشداران تلاش کنند از تبلیغات پیش از موعد قانونی برخی داوطلبان احتمالی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پیشگیری کنند.

رییس ستاد انتخابات استان گفت: استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات له و علیه کسی خلاف شرع، قانون، اخلاق است و فرمانداران باید پیشگیری لازم را در این خصوص داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین با تاکید بر انتخاب افراد مجرب و آشنا به قانون انتخابات در شعبه‌های رای‌گیری خطاب به فرمانداران گفت: با توجه به اهمیت بحث ارتباطات در امر انتخابات؛ فرمانداران در زمینه برخی مشکلات شعبه‌های رای‌گیری با مدیرکل مخابرات و فناوری اطلاعات استان ارتباط مستمر داشته باشند و نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنند.

وی گفت: در صورتی که پروژه‌ای عمرانی موجب ناراحتی مردم شود با هماهنگی معاونت عمرانی در زمینه برطرف کردن مشکل اقدام شود و همچنین فرمانداران نسبت به تکمیل پروژه‌های پیشران که تکمیل آن‌ها طعم شیرینی برای مردم به دنبال دارد را شناسایی و به سرانجام برسانند.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد که ملاک عمل برگزارکنندگان امر انتخابات اجرا مُر قانون است.

وی تاکید کرد: انتخابات فرصتی است برای تبیین آرا و اندیشه بنیانگذارانقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب و نیز انتخابات باید منجر به وحدت و انسجام بین مردم و تقویت نظام اسلامی شود و باید گفتمان دینی و انقلابی به گفتمان اصلی و غالب در جامعه تبدیل شود.

حسین‌میرزایی بر ضرورت ایجاد بستر سالم، آرام، قانونمند و شفاف برای انتخابات و پیشگیری از هر فعل و قولی که موجب ملتهب شدن فضا شود، تاکید کرد.

وی ادامه داد: آن دسته از افرادی که برابر قانون در انتخابات مسئولیت دارند مشخص هستند و به غیر این افراد هیچ کسی اجازه دخالت در امر انتخابات را ندارد.

حسین‌میرزایی نظام اسلامی، ولایت و رهبری و آرمان‌های شهدا را به عنوان خط قرمز عنوان کرد.

وی با بیان اینکه شاخص و محور برای همه دلسوزان نظام منویات رهبر معظم انقلاب در امر انتخابات است، گفت: داشتن رهبری آگاه و بصیر و الهی افتخار نظام جمهوری اسلامی است و باید تلاش کرد به این خیمه خدشه‌ای وارد نشود و وجود برخی مشکلات، کاستی‌ها، حرف‌ها و حدیث‌ها حل شدنی است و فقط باید همه مراقبت کنیم به ولایت و رهبری خدشه‌ای وارد نشود و در تمام امور منویات مقام معظم رهبری نصب‌العین همه ما باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همه باید بدانند هر جایی که به ولایت و رهبری خدشه‌ای وارد می شود منشاء اصلی انحراف به شمار می‌رود و همه موظفیم گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم.

وی با اشاره به روند برگزاری انتخابات گفت: براساس قانون ۲ هفته قبل از ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات (۱۳ مهر) باید اعضای هیات‌های اجرایی در شهرستان‌ها و بخش‌های مستقل معرفی شوند و فرمانداران به صورت جدی با تعامل با هیات‌های نظارت، در تشکیل هیات‌های اجرایی برابر قانون اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، در مرحله پیش‌ثبت‌نام ۶۸۲ نفر متقاضی داوطلبی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در چهارمحال و بختیاری ثبت‌نام کردند که برابر قانون، مدارک آن‌ها از سوی وزارت کشور برای ۶ نهاد شامل ثبت احوال، فراجا، دادستانی کل کشور، وزارت امور خارجه، سازمان امور اداری و استخدامی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی و حوزه‌های علمیه ارسال شد.

چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.