فرایند انتخاب هیات‌های اجرایی انتخابات  مجلس در چهارمحال و بختیاری در حال انجام است 

شهرکرد - ایرنا - رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: این استان ۱۲ شهرستان و ۱۷ بخش دارد که براساس قانون انتخابات باید نسبت به انتخاب هیات اجرایی اقدام کنند و فرایند انتخاب هیات‌های اجرایی انتخابات در استان در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، محسن حسین‌میرزایی روز چهارشنبه در حاشیه چهاردهمین جلسه ستاد انتخابات استان چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با ایرنا افزود: برابر قانون، هیات‌های اجرایی از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه در شهرستان‌ها و بخش‌های استان باید تشکیل شود که در این نشست گزارشی از روند انتخاب هیات‌های اجرایی در ۲۹ شهرستان و بخش این استان ارائه شد.

وی اظهار داشت: در تمام جلسات و مکاتبه‌ها به فرمانداران و بخشداران تاکید شده است که برای تشکیل هیات‌های اجرایی از تمام گروه‌ها و قشرهای مختلف مردم شامل فرهنگیان، دانشگاهیان، اصناف، طلاب، حقوق‌دانان، ایثارگران، بانوان و تمام گروه‌های مردمی استفاده شود و افرادی باشند که در امر برگزاری انتخابات در قول و فعل بی طرف باشند .

رییس ستاد انتخابات چهار محال و بختیاری گفت: براساس قانون هیات‌های اجرایی باید نمایندگانی از آحاد جامعه و از گستره شهرستان و بخش و در یک کلام از تمام نقاط یک شهرستان و بخش باشند.

فرایند انتخاب هیات‌های اجرایی انتخابات  مجلس در چهارمحال و بختیاری در حال انجام است 

حسین‌میرزایی تاکید کرد: اعضای هیات‌های اجرایی باید امین رای مردم و بی‌طرف مطلق در برگزار انتخابات باشند و به اندازه ذره‌ای سوگیری و جهت‌گیری‌له یا علیه داوطلب انتخاباتی خاصی نداشته باشند.

وی اضافه کرد: اعضای هیات اجرایی انتخابات باید از افراد متدین، متعهد، باتجربه و بی‌طرف در امر برگزاری انتخابات باشند.

حسین‌میرزایی گفت: در انتخاب اعضای هیات اجرایی برابر قانون فرماندار شهرستان و یا بخشدار حوزه فرعی اسامی ۳۰ نفر را به هیات‌های نظارت معرفی می‌کنند و بعد از تایید هیات‌های نظارت در شهرستان و یا بخش جلسه انتخاب هیات اجرایی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: در زمان حاضر، تمام فرمانداری‌ها و بخشداری‌های چهارمحال و بختیاری نسبت به اعلام اسامی ۳۰ نفر به هیات نظارت اقدام کرده اند و در گام دوم و بعد از تایید هیات نظارت، باید جلسه انتخابات و تشکیل هیات اجرایی برگزار شود. و تا به امروز در اکثر شهرستانها این امر محقق شده است .

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری در خصوص انتخاب نمایندگان فرمانداران نیز گفت: فرمانداران در انتخاب نمایندگان فرماندار باید برابر مُر قانون عمل کنند و افرادی را به عنوان نماینده خود انتخاب کنند که به طور جد اصل بی‌طرفی خود را در انتخابات رعایت کنند.

حسین‌میرزایی اظهار داشت: بعد از تشکیل هیات‌های اجرایی باید با هماهنگی هیات‌های نظارت معتمدین شعب انتخاب شوند که در این مرحله نیز باید تمام شاخص‌های مد نظر قانون رعایت شود و از افراد بی‌طرف استفاده شود.

وی با تاکید بر رعایت اصل بی‌طرفی بازرسان انتخابات ادامه داد: تیم بازرسی ستاد انتخابات برای سرکشی از فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها تشکیل شده تا کمک کنند امور مربوط به برگزاری انتخابات بهتر پیش برود.

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری با اشاره به آموزش‌هایی که از سوی کمیته آموزش و ستاد انتخابات برنامه‌ریزی شده است، گفت: آموزش‌ها باید به سمت و سوی شهرستان‌ها و بخش‌ها برود و تمام عوامل برگزارکننده انتخابات را زیر پوشش قرار دهد چون هرچه آموزش‌ها بیشتر باشد به طور قطع در برگزاری بهتر انتخابات موثرتر خواهد بود.

وی ادامه داد: کمیته سیاسی انتخابات نسبت به برگزاری جلسه‌های مستمر با گروه‌ها و قشرهای مختلف مردمی و حلقه‌های میانی با هدف افزایش مشارکت مردم در عرصه انتخابات برنامه ریزی نموده است .

به گفته حسین‌میرزایی، تمام مسوولان کمیته‌های ستاد انتخابات به صورت مستمر با فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها نشست داشته باشند و نسبت به برطرف کردن مشکلات موجود در بخش امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ستاد انتخابات استان مبنی بر برگزاری انتخاباتی پرشور و نشاط، با حضور گسترده مردم و با امنیت و سلامت کامل است.

به گزارش ایرنا، در مرحله پیش‌ثبت‌نام ۶۸۴ نفر متقاضی داوطلبی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در چهارمحال و بختیاری ثبت‌نام کردند که برابر قانون، مدارک آن‌ها از سوی وزارت کشور برای ۶ نهاد شامل ثبت احوال، فراجا، دادستانی کل کشور، وزارت امور خارجه، سازمان امور اداری و استخدامی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی و حوزه‌های علمیه ارسال شد.

چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha