بروجرد - ایرنا - مدیر آموزش‌ و پرورش بروجرد گفت: همزمان با سراسر کشور پنج هزار و ۴۰۰ دانش آموز کلاس اولی در شهرستان آغاز سال تحصیلی را جشن گرفتند.

نریمان سبحانی‌نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد دانش آموز در حدود ۱۵۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

وی مجموع جمعیت دانش آموزانی بروجرد در سال تحصیلی جدید را حدود ۶۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: برای سهولت در تردد دانش آموزان ۲ شرکت برای سرویس مدارس ثبت شده و در صورت نیاز از تاکسیرانی بروجرد نیز کمک خواهیم گرفت.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد با اشاره به طرح‌های عمرانی این نهاد اضافه کرد: عملیات ساخت مدرسه ۹ کلاسه حافظی، مدرسه سه کلاسه روستای گیجالی و مدرسه احسان اله مطیعی پایان یافته و برای سال تحصیلی جدید آماده تحویل به آموزش‌ و پرورش است.

سبحانی‌نیا با بیان اینکه پروژه خانه معلم با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است، افزود: امید می‌رود این پروژه در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد: آموزش‌ و پرورش بروجرد رتبه ۲ کنکور و امتحانات نهایی در لرستان را دارد و امسال نیز ۱۸ نفر رتبه زیر هزار کنکور داشتیم.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی از مشکلات عمده آموزش‌ و پرورش بروجرد است، یادآور شد: توسعه هر جامعه بستگی به آموزش‌ و پرورش دارد، زیرا این نهاد آموزشی قلب جامعه است.

سبحانی‌نیا بیان کرد: بهره برداری از ۲ چمن مصنوعی و همچنین اجرای ۲ چمن مصنوعی در قالب طرح شهید سلیمانی امسال در بروجرد انجام شد.

وی با بیان اینکه پروژه هنرستان فیض بروجرد با حمایت ۶۰ میلیارد ریال خیرین در حال احداث است.