۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۲۹
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85229558
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدارس لرستان در تکاپوی مهری شادمانه

۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۲۹
کد خبر: 85229558
مدارس لرستان در تکاپوی مهری شادمانه

خرم آباد - ایرنا - بوی ماه مهر همزمان با آخرین روزهای تعطیلات تابستانی در فضای مدارس لرستان پیچیده و تکاپویی پر نشاط برای استقبال از مهری شادمانه و پرشور شکل گرفته است.

به گزارش ایرنا، همچنان که رنگ و بوی روزهای گذشته مراکز خرید و فروشگاه ها با عرضه شدن نوشت افزار و لباس مدارس، آغاز سال تحصیلی جدید را یادآوری می کند، زمزمه های هم شاگردی سلام در فضای مدارس به گوش می رسد و شوق وصف ناشدنی دانش آموزان در میان رفت و آمدهای تدارک برای سال تحصیلی جدید به چشم می خورد.

بار دیگر مهد تعلم و تربیت آغوش گرم خود را به روی نونهالان باغ زندگی گشوده است تا فصلی دیگر از آموزش فرزندان این مرز و بوم آغاز شود و آموزشی بدون دغدغه و دلواپسی را برای دانش آموزان شاهد باشیم، سال تحصیلی از ابتدای مهر ماه در مدارس آغاز و شوق و اشتیاق دانش آموزان زینت بخش فضاهای آموزشی خواهد شد.

به همین منظور، شاداب سازی و بهسازی فضای آموزشی لرستان طی ماه های گذشته در اولویت برنامه های آموزش و پرورش استان قرار گرفته و اکنون در آخرین روزهای تعطیلات تابستانی با آخرین اقدامات ستاد پروژه مهر، مراحل پایانی اقدامات این ستاد در حال اجراست.

در این راستا تمامی اقدامات لازم برای نشاط و شاداب سازی فضای فیزیکی مدارس با حضور گروه های جهادی در قالب اجرای طرح "شهید عجمیان" انجام و ثبت نام و تهیه کتب درسی و ساماندهی نیروی انسانی نیز تکمیل شده است.

سال تحصیلی جدید لرستان با حضور بیش از ۳۵۰ هزار دانش آموز آغاز می شود

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: کارگروه های پروژه مهر از ماه های قبل در استان تشکیل و بازدیدهای تمام مناطق و شهرستان ها طی سه مرحله در استان و همایش های توجیهی به صورت قطبی در شهرستان ها برگزار شده است.

"رضا عزتی" افزود: طرح شاداب سازی مدارس استان با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال در قالب طرح " شهید عجمیان" انجام و تجیهزات مورد نیاز مدارس تامین و خریداری شده است که در حال توزیع به مدارس هستند.

وی ادامه داد: ساماندهی نیروهای انسانی صورت گرفته و در حالیکه در برخی شهرستان ها مانند بروجرد، ازنا، الیگودرز و دورود با مشکل کمبود معلم ابتدایی مواجه هستیم ، تلاش می شود با اضافه کار معلمان شاغل مشکلات کمبود نیرو در این مناطق برطرف شود.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: برای تامین کتب درسی مدارس تاکنون بیشتر از ۹۵ درصد ثبت نام ها انجام شده و برنامه زمان بندی توزیع کتب از انبار مرکزی نیز در حال انجام است، همچنین کلاس بندی و صدور ابلاغ در مرحله نهایی قرار دارد و تدابیر لازم برای بازگشایی مدارس در روز یکم مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس انجام شده است.

عزتی گفت: امسال زنگ مهر در یکی از هنرستان های استان با حضور مسوولان استانی نواخته و جشن های پروژه مهر روز دوشنبه سوم مهرماه در استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به تعداد دانش‌آموزان لرستانی در سال تحصیلی جدید افزود: امسال ۳۵۹ هزار و ۵۹۸ دانش آموز در مدارس لرستان مشغول به تحصیل خواهند بود که از این تعداد ۱۶۲ هزار و ۱۵۶ دانش آموز دختر و ۱۷۱ هزار و ۳۹۷ دانش آموز پسر هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر اینکه تلاش می شود محیطی آرام و پر نشاط برای دانش آموزان فراهم شود، بیان کرد: امسال چهار هزار و ۳۶۵ مدرسه در لرستان آماده پذیرش دانش آموزان خواهند بود که از این تعداد سه هزار و ۷۵۷ مدرسه دولتی و ۶۱۸ مدرسه غیر دولتی هستند.

مدارس لرستان در تکاپوی مهری شادمانه

۴۴۰معلم ابتدایی جذب آموزش و پرورش لرستان شدند

عزتی یادآور شد: ۴۴۰ معلم ابتدایی از طریق آزمون استخدامی برای سال تحصیلی جدید جذب آموزش و پرورش این استان شده اند.

وی اضافه کرد: در راستای توسعه عدالت آموزشی و کاهش کمبود معلم در برخی شهرستان های این استان، اسامی ۴۴۰ نفر از افرادیکه در آزمون استخدامی شرکت کرده بودند ، پس از طی مراحل گزینش و مصاحبه اعلام شد ، همچنین امسال ۵۰۰ نیروی فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان نیز در استان مشغول به فعالیت در مدارس خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه عمده مشکل کمبود معلم در این استان مقطع ابتدایی است، اظهار داشت: امسال درحالیکه حدود یک هزار نیروی جدید به دستگاه تعلیم و تربیت استان اضافه خواهد شد ، حدود یک هزار و ۱۰۰ نفر نیز بازنشسته می شوند.

عزتی ادامه داد: با این وجود، مساله کمبود معلم در استان برطرف نمی شود که با برنامه ریزی های انجام شده و برنامه های تدوینی از جانب وزارتخانه تلاش شده است با آغاز سال تحصیلی جدید هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

اجرای طرح "شهید عجمیان" در ۲ هزار مدرسه لرستان

وی گفت: طرح شهید امنیت "سید روح الله عجمیان" به منظور شاداب سازی محیط های آموزشی ۲ هزار مدرسه و آموزشگاه این استان در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تاکید کرد: طرح شهید عجمیان در قالب رنگ آمیزی، دیوارنگاره، با طراوت سازی محوطه مدرسه، تعمیر میز و صندلی و تجهیزات در مناطق حاشیه ای، کم برخوردار و محروم خواهد بود و از گروه های جهادی و انقلابی دعوت می شود مجموعه آموزش و پرورش را جهت اجرای کامل طرح یاری دهند.

عزتی اظهار داشت: همچنین به منظور آماده سازی مدارس در قالب پروژه مهر، تهیه کتب درسی و ساماندهی نیروی انسانی، کمیته های تخصصی تشکیل شده و روند خوبی جهت آمادگی های لازم برای پروژه مهر شده است.

وی با بیان اینکه لرستان در زمینه ثبت نام کتب درسی رتبه نخست کشور را کسب کرده است، اظهار داشت: همچنین این استان در حوزه ثبت ابلاغ ها و ساماندهی نیروهای انسانی در رتبه های برتر کشور قرار گرفته است.

مدارس لرستان در تکاپوی مهری شادمانه

ثبت نام ۳۰ هزار نوآموز بدو ورود در لرستان

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان گفت: ۳۰ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان این استان در قالب طرح سنجش نوآموزان مورد ارزیابی قرار گرفتند.

"علی اکبر دریکوند" بیان کرد: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در ۱۶ پایگاه ثابت و ۱۲ پایگاه سیار در سطح استان در حال انجام است که در این راستا تاکنون ۳۰ هزار نوآموز تحت سنجش قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه این طرح امسال از ابتدای اردیبهشت ماه در سطح استان آغاز شده است، اظهار کرد: سنجش نوآموزان بدو ورود در مناطق عشایری و دورافتاده استان تاکنون تکمیل نشده و ممکن است تا آبان ماه ادامه داشته باشد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه سال گذشته ۳۴ هزار نفر تحت پوشش طرح سنجش نوآموزان بدو ورود در استان قرار گرفتند، ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال نیز حدود ۳۴ هزار نوآموز در قالب این طرح مورد سنجش قرار گیرند.

دریکوند عنوان کرد: کمک به بهبود کیفی آموزش، تشخیص و شناسایی به‌هنگام نارسایی‌های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و بررسی میزان شیوع اختلال‌های جسمانی و روانی از اهداف اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان است.

دریکوند با بیان اینکه پیش بینی می شود حدود چهار تا پنج هزار دانش آموز بدو ورود دیگر در مناطق محروم و عشایری استان ثبت نام شود، اظهار داشت: تاکنون ۱۹۷ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی لرستان در تدارک آغاز سال تحصیلی هستند که در ۲ هزار و ۸۹۶ مدرسه و هفت هزار و ۸۴۸ کلاس درس تحصیل خواهند کرد.

۹۱ طرح آموزشی در لرستان آماده تحویل شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: ۹۱ طرح آموزشی در این استان آماده تحویل و بهره برداری در سال تحصیلی جدید شد.

"یونس بهاروند ایرانیا" بیان کرد: این طرح های آموزشی در قالب ۲۸۲ کلاس درس و زیر بنای۳۲ هزار و ۷۴ متر مربع همزمان با سراسر کشور در سال تحصیلی جدید افتتاح و بهره برداری می شوند که از این تعداد ۵۳ طرح در قالب طرح "شهید پناهی" هستند.

وی اظهار داشت: همچنین در حوزه تجهیزات فضاهای آموزشی استان ۲۰۰ میلیارد ریال تامین شده که از این میزان ۳۵ میلیارد ریال به هنرستان ها اختصاص یافته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان افزود: ۱۸۷ طرح آموزشی در قالب ۶۷۰ کلاس درس در این استان در حال احداث است و تلاش می شود با وجود کمبود اعتبارات این طرح ها تکمیل و بهره برداری شوند.

بهاروند ایرانیا با اشاره به اینکه ۵۰ درصد مدارس استان بر اساس شناسنامه مستحکم ، ۲۸ درصد تخریبی و ۲۲ درصد نیازمند مقاوم سازی هستند ، ادامه داد: با اجرای طرح "شهید پناهی"در مناطق محروم و روستایی لرستان ۱۶۸ طرح آموزشی در این استان اجرایی شده است.

وی یادآور شد: از مجموع این طرح ها ۱۰۳ مورد در دست اجراست که تا پایان مهرماه سال جاری حدود ۷۷ طرح تحویل آموزش و پرورش می شود و تا پایان سال ۱۴۰۲ نیز حدود ۱۰۰ طرح در ۱۰۰ روستای استان غیر از دیگر طرح های عادی بهره برداری خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha