ساوه - ایرنا - امام جمعه ساوه گفت: رییس جمهور به صورت آفندی و حمله‌وار از حقوق ملت ایران در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل دفاع کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «جعفر رحیمی» در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ساوه اظهار کرد: آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور کشورمان با سخنان آفندی، انقلابی و حمله وار از حقوق ملت ایران برابر جهانیان در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل دفاع کردند.

وی اضافه کرد: نشان دادن عکس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سال گذشته و کلام الله مجید در سال جاری حسین سخنرانی خود نشان از شجاعت ایشان در دفاع از آرمان های انقلاب و حقوق مردم برابر دیدگان جهانیان است.

دشمن در هیچ شرایطی با انقلاب آتش بس ندارد

امام جمعه ساوه با اشاره به دیدار رزمندگان و بسیجیان کشور با رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس که درسی برگرفته از نهضت حسینی، فرهنگ عزت و ذلت ناپذیری است و باید تلاش کنیم تا همانند واقعه کربلا زنده نگه داشته شود.

وی اضافه کرد: فرهیختگان همانطوری که برای تبیین و تفسیر فلسفه نهضت کربلا در بین جوامع بشری همت دارند باید برای تبیین دستاوردهای جنگ تحمیلی نیز تلاش و ممارستی همانند فرهنگ عاشورای حسینی داشته و از هفته دفاع مقدس به عنوان فرصتی برای بررسی چگونگی تبدیل شدن این جنگ به دفاع مقدس استفاده کرد.

حجت الاسلام رحیمی رهبری و فرماندهی، صبر و پایداری، توکل و یاد خدا، شجاعت و دلاوری، عدم دنیا دوستی و دلبستگی به زخارف دنیا، ایثار و فداکاری و وفاق و وحدت ملی مردم ایران را از عوامل پیروزی ملت ایران در یک نبرد ناجوانمردانه و نابرابری همچون جنگ تحمیلی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه دشمن در هیچ شرایطی با انقلاب و مردم ایران آتش بسی ندارد اظهار کرد: هوشیاری برابر دشمن و معاندان، ایمان به خدا و روحیه ایثار در سخت ترین شرایط برای رویارویی و ایستادگی مقابل دشمنان و زمینه سازی فتنه گرا برای تجاوز بیگانگان از درس های دفاع مقدس است.

امام حسن عسگری مساله امات را نهادینه کرد

رحیمی با اشاره به شهادت امام حسن عسگری(ع) و آغاز ولایت امام زمان (عج) افزود: دوران امام یازدهم یک عصر پر تلاطمی بود که ایشان توانستند با تشکیل یک حوزه علمیه قوی و تربیت شاگردانی بزرگ مساله امامت را نهادینه کرد.

وی در خصوص آغاز ولایت حضرت مهدی (عج) نیز گفت: ولی و خلیفه خدا واسطه فیض الهی به مخلوقات است که اگر این واسطه از روی جهان حذف شود بساط همه عالم به هم می خورد.