امام جمعه ساوه: خردمندی مقابل دشمن، لازمه پیروزی است

ساوه - ایرنا - امام جمعه ساوه گفت: خردمندی و بصیرت لازمه و مهمترین ابزار هر انسان برای مقابله با دشمنان است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام «جعفر رحیمی» روز چهارشنبه در آیین سراسری جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز در جمع ایثارگران و رزمندگان شهرستان ساوه، اظهار کرد: دین اسلام در آموزه های خود از ۲ دشمن درونی و بیرونی مقابل بشریت پرده برداشته که اخلاق‌مداری، عقلانیت و بصیرت مهمترین ابزارها و ویژگی‌های انسان برای مقابله با آن است.

وی اضافه کرد: بر اساس این آموزه‌ها، هوای نفس مهمترین دشمن درونی انسان و ظالم و استکبار نیز دشمنان بیرونی بشریت است که لازم است همواره مقابله با آنها مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه ساوه با اشاره به اینکه دشمن بیرونی همواره به دنبال استفاده از نقاط ضعف برای ضربه زدن است، افزود: به همین منظور باید با بسیج علمی - فرهنگی و نظامی و تقویت این عرصه‌ها در مقابل آنان ایستادگی کرد.

وی همچنین شناخت جبهه در تمامی اعصار را لازمه فرهنگ رزمندگی در جامعه اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون نیز باید همانند هشت سال جنگ تحمیلی مواضع خود را شناخت و بر اساس آن با دشمنان و هجمه‌های مختلف آن مقابله کرد و از هیچ گزینه نظامی علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران هراسی وجود ندارد.

نهاد امامت جمعه حامی مردم و رای آنها است

حجت الاسلام رحیمی همچنین با اشاره به انتخابات سال ۱۴۰۲ به عنوان یک همایش سیاسی ملی، اظهار کرد: نهاد امامت نمازجمعه این شهرستان از هیچ نامزدی حمایتی نداشته و مردم و رای آنها مهمترین محور حمایتی است.

مشارکت مردمی ورق جنگ را به نفع انقلاب تغییر داد

سردار پاسدار «محمد میرجانی» ایثارگر و پیشکسوت دفاع مقدس نیز در این آیین با اشاره به اینکه رژیم بعثی در یک هجوم ناجوانمردانه با حمایت استکبار، ۲۲ هزار کیلومتر مربع از خاک ایران را در پنج استان کشور اشغال کرد اما با بسیج مردمی، رهبری امام خمینی(ره) و حضور رزمندگان در جبهه‌ها، ورق پیروزی به نفع انقلاب بازگشت.

وی افزود: در ابتدای جنگ برنامه دنیای زور این بود که حداکثر تا یک ماه کار جمهوری اسلامی تمام شود اما ۳۷ روز جنگ در خرمشهر، خط بطلانی به برنامه‌های این افراد بود.

وی گفت: همچنین تا یک و نیم سال ابتدایی جنگ تحمیلی که بسیاری از مسئولان ارشد کشور به دنبال عقب‌نشینی بودند، با تدبیر امام راحل و عزل بنی صدر، رزمندگان توانستند با اتکا به توان مردمی و داخلی تمام خاک اشغال شده را از دست رژیم بعثی آزاد کنند.

مراسم سراسری جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز در ساوه همزمان با سراسر کشور در آستانه هفته دفاع مقدس برگزار و در آن جمعی از طلایه‌داران، خانواده‌های شهدا و پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس تجلیل شدند.
۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه همزمان با سالروز آغاز هشت سال جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران با عنوان "هفته دفاع مقدس" نامگذاری شده است.

حزب بعث عراق به سرکردگی "صدام حسین" دیکتاتور مخلوع عراق، ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با حمله همه جانبه به جمهوری اسلامی ایران، جنگ نابرابر هشت ساله را به ایران تحمیل کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha