تبریز - ایرنا - در آستانه آغاز سال تحصیلی مدرسه پنج کلاسه استثنایی شهرستان ایلخچی با حضور علیرضا منادی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی افتتاح شد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی روز جمعه در آیین افتتاح این مدرسه گفت: امسال دانش آموزان اول مهر باشکوهی را تجربه خواهند کرد.

فرهاد فرهودی افزود: افتتاح ۲ هزار پروژه آموزشی در کشور یک حرکت بزرگ جهادی است و امسال مجموع مدارس افتتاحی جمهوری اسلامی ایران از کشور های حاشیه خلیج فارس بیشتر است که نشان دهنده عزم دولت در نوسازی و ایمن سازی مدارس است.

وی با قدردانی از خیرین مدرسه ساز استان، اظهار کرد: امسال در استان آذربایجان شرقی، ۱۰۵ پروژه آموزشی با اعتبار ۳۵۵ میلیارد تومان که ۱۰۵ میلیارد تومان آن توسط خیرین تامین شده است، به اداره کل آموزش و پرورش استان تحویل داده شد.

فرهودی ادامه داد: اعتقاد ما این است که نوسازی مدارس و آموزش و پرورش در راستای تحقق اهداف خود، به کمک خیرین و تمامی سازمان ها و ارگان ها نیاز دارد.

وی گفت: به حمایت های همه نهاد ها نیاز داریم تا در آینده برچیدن آخرین مدارس غیر مستحکم در کشور را جشن بگیریم.

امروز همچنین پروژه مقاوم سازی شده ۶ کلاسه قلم چی هروی در ناحیه چهار تبریز با حضور کریم مردانی آذر، خیر خوشنام تبریزی ، مدیر کل آموزش و پرورش استان، مدیرکل نوسازی مدارس استان، فرماندار تبریز و امام جمعه منطقه باسمنج افتتاح شد.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی در این مراسم ضمن تبریک آغاز سالتحصیلی جدید گفت: طرح مقاوم سازی این مدرسه با اعتبار ۴۲ میلیارد ریال اجرا شده است.
فرهودی اعلام کرد: ۱۲ میلیارد ریال از اعتبار این پروژه توسط بنیاد آموزشی و فرهنگی قلمچی و ۳۰ میلیارد ریال از طرف دولت تامین شده است.
وی اظهار امیدواری کرد: دانش آموزان با شور و نشاط و با کمال آرامش و ایمنی در این مدرسه مشغول به تحصیل شوند.

ایلخچی یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی است و در بخش ایلخچی شهرستان اسکو و در ۲۵ کیلومتری جنوب غرب کلان‌شهر تبریز قرار گرفته‌ است.