تکمیل ۴۱۰ کلاس درس در آذربایجان شرقی تا پایان سال جاری

تبریز - ایرنا - مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی از افزایش ۴۴ صدم مترمربعی سرانه فضای آموزشی استان با افتتاح ۴۱۰ کلاس درس تا پایان سالجاری خبرداد.

به گزارش ایرنا، فرهاد فرهودی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر سرانه آموزشی استان به ازای هر دانش آموز ۵.۱۷ متر مربع است که با اضافه شدن کلاس های درسی جدید، این رقم به ۵.۶۱ مترمربع می رسد و بالاتر از میانگین کشوری ۵.۲۲ مترمربعی قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: در سالجاری ۳۳۱ کلاس درس با هزینه کرد سه هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال از سوی نوسازی مدارس استان تکمیل و به آموزش و پرورش تحویل داده شد که گام بزرگی در بهسازی و نوسازی فضاهای آموزشی در استان بود.

فرهودی به مشارکت یک هزار و ۵۰ میلیارد ریالی خیران در مدرسه سازی در سالجاری نیز اشاره کرد و گفت: بدون مشارکت خیران مدرسه ساز، برنامه نوسازی و تجهیز فضاهای آموزشی استان محقق نمی شود.

۲۰ درصد مدارس آذربایجان شرقی غیرمستحکم هستند

وی همچنین بر مقاوم سازی مدارس استان نیز تاکید کرد و گفت: از مجموع هشت هزار و ۵۰۰ مدرسه ای که در استان وجود دارد حدود ۲۰ درصد غیرمستحکم بوده که نیاز به نوسازی و مقاوم سازی دارند تا دانش آموزان در فضایی ایمن، آموزش های لازم را فرا گیرند.

به گزارش ایرنا، امسال ۷۳۳ هزار دانش آموز و ۴۳ هزار معلم در ۶ هزار مدرسه آذربایجان شرقی راهی کلاس های درس شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha