کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه از ایمان راسخ رزمندگان ایرانی به عنوان کلید موفقیت و اقتدار در جنگ تحمیلی یاد کرد و از رسانه ها خواست اقتدار و عزت کشور را برای افکار عمومی تبیین کنند.

به گزارش ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» روز شنبه در دیدار فرماندهان نیروهای مسلح که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی دستاوردهای نظام افزود: اصل جهاد تبیین که در فرمایش مقام معظم رهبری به کرات بیان شده، ریشه‌ای قرآنی دارد، زیرا قرآن کریم مدام در حال تبیین عظمت خود است.

وی با مهم دانستن ایمان و معنویت در سنگرهای مدافعان اسلام در جنگ تحمیلی گفت: آن چه باعث شد دنیا در مقابل عظمت رزمندگان ما تسلیم شود و به اقتدار آنان باور داشته باشد، سلاح و مهمات نبود، بلکه ایمان خالصی بود که در رفتار و گفتار رزمندگان ایران موج می زد و همین باعث عزت و آبروی دنیا و آخرت آن ها شده است.

نماینده ولی‌ فقیه در استان کرمانشاه اظهار کرد: باید این تابلوهای اقتدار و عزت و سربلندی در جای جای کشور به عنوان تبیین بخشی از عظمت ایمان رزمندگان نصب شود تا آیندگان بدانند روزگاری چه مردمان مخلص و شجاعی جبهه‌های کشور را از گزند دشمنان محفوظ نگه داشته بودند.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۵۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و نویسندگان و هنرمندان زیادی اینها را سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار معرفی کرده اند.