مهاباد - ایرنا - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: باحمله رژیم بعث عراق به کشورمان اقشار مختلف مردم راهی جبهه‌های جنگ شدند و در این دوران ۷۷۷ دانش‌آموز استان در راه دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی شهید شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین حسن خانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در مهاباد اظهار کرد: پس از حمله رژیم بعثی و با فرمان امام راحل سه جبهه مردم، سپاه و ارتش در مقابل دشمن دفاع مقدسانه را شروع کردند.

وی اضافه کرد: فرهنگ ایثار و همدلی رمز پیروزی بر رژیم بعث و حامیان آن بود که باید همین رویه ایثار فداکاری از طریق مدرسه به جامعه انتقال داده شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پروررش آذربایجان غربی گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی وضعیت علمی و سواد آموزی کشور از میانگین جهانی بالاتر بوده و در عرصه بین المللی جزء کشورهای مطرح هستیم.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس آذربایجان‌غربی افزود: امسال ۷۰۰ هزار دانش آموز در قالب پنج هزار و ۲۰۰ مدرسه و بیش از ۴۰ هزار کلاس در سطح استان تحصیل می کنند.

امروز همزمان با شروع سال تحصیلی جدید زنگ مهر و مقاومت در مدارس مهاباد به صدا درآمد و آیین بازگشایی مدارس نیز به صورت نمادین در دبیرستان پسرانه شهید بهشتی و با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا آذربایجان‌غربی دارای ۷۰۰ هزار دانش آموز است که همزمان با اول مهرماه رهسپار مدارس شدند.