۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۸
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84482914
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

زنگ مهر و مقاومت در مهاباد به صدا درآمد

۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۸
کد خبر: 84482914
زنگ مهر و مقاومت در مهاباد به صدا درآمد

مهاباد- ایرنا- همزمان با شروع سال تحصیلی جدید زنگ مهر و مقاومت در مدارس مهاباد به صدا درآمد و آیین بازگشایی مدارس نیز به صورت نمادین در مدرسه علوی مهاباد و با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان این شهرستان برگزار شد.

فرماندار ویژه مهاباد در آیین زنگ مهر و مقاومت اظهار داشت: از آموزش و پرورش و مدیران مدارس انتظار داریم مهارت های زندگی به ویژه قانون مداری را به دانش آموزان یاد داده و زمینه حضوری فعال همراه با اخلاق مداری و قانون گرایی آنان را در جامعه فراهم کنند.

عارف خدرلو با اشاره به همزمانی زمان بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس، اضافه کرد: فرهنگ ایثار و همدلی رمز پیروزی بر رژیم صدام و حامیان آن بود که باید همین رویه ایثار فداکاری از طریق مدرسه به جامعه انتقال داده شود.

وی بیان کرد: اولویت دادن به منافع ملی و جامعه به جای منافع شخصی نشانه وجود ایثار در انسان است که امیدواریم این فرهنگ از ایثارگران دوران دفاع مقدس به نسل جوان القا شود.

فرماندار مهاباد با بیان اینکه مهرماه امسال بازگشایی مدارس به صورت ترکیب مجازی و حضوری بوده، گفت: دولت با تمام توان در حال اجرای طرح واکسیناسیون سراسری بوده تا در نزدیک ترین زمان امکان آموزش حضوری دوباره مهیا شود.

رییس اداره آموزش و پرورش مهاباد هم در این مراسم اظهار داشت: به همت اجرای طرح واکسیناسیون دانش آموزان که از پایه دوازدهم شروع و مرحله به مرحله سایر مقاطع تحصیلی انجام و امیدوارم در ماه های آینده بازگشایی کامل مدارس را داشته باشیم.

کریم سلیمانی اضافه کرد: در صورت بازگشایی مدارس، این شهرستان از لحاظ امکانات و زیرساخت های لازم آمادگی کافی را برای آموزش حضوری در وضعیت مقابله با کرونا را دارد.

وی تاکید کرد: معلمان اداره در سال گذشته نیز از طریق شبکه شاد حداکثر تلاش خود را برای آموزش دانش آموزان انجام داده و امسال نیز تجریه بیشتری را در این زمینه دارند.

مهاباد با ۳۳۰ مدرسه شهری و روستایی دارای ۴۳ هزار دانش‌آموز است.

این شهرستان با ۲۴۰ هزار جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و هم اکنون در شرایط قرمز مقابله با کرونا قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha